Rendkívüli tanítási szünetet rendeltek el egy nyíregyházi iskolában Közoktatás
Eduline

Rendkívüli tanítási szünetet rendeltek el egy nyíregyházi iskolában

Napról napra több volt a hiányzó gyerek, ezért tanítási szünetet rendeltek el a nyíregyházi Kodály Zoltán Általános Iskolában.

Tegnap sem volt és ma sincs tanítás a nyíregyházi Kodály Zoltán Általános Iskolában – írja a Szabolcsihír. A héten minden nap egyre több gyerek maradt ki az iskolából, ezért döntöttek úgy, hogy mára és hétfőre (február 28. és március 2.) rendkívüli tanítási szünetet rendelnek el.

A gyerekek hányással, hasmenéssel járó tünetekre panaszkodtak, ezért felvették a kapcsolatot a népegészségügyi szolgálattal, és minden óvintézkedést megtettek az iskolában. A bejáratnál fertőtlenítő kézmosásra van lehetőség. A tünetek calicivírus-fertőzésre utalnak.

A tünetek mintegy 180 gyereknél jelentkeztek - nyilatkozta Németh Szilvia intézményvezető, aki azt is elmondta, hogy a népegészségügyi szolgálat egyenként felvette a kapcsolatot a gyerekek családjaival. Németh Szilvia hozzátette:

"Mint intézményvezető, jogkörömnél fogva úgy döntöttem, hogy két napra rendkívüli tanítási szünetet rendelek el."

Több tanuló azért nem ment csütörtökön iskolába, mert szüleik szerették volna elkerülni, hogy megfertőződjenek. Az intézményvezető bízik abban, hogy a hosszú hétvégén minden diák meggyógyul és kedden folytatódhat a tanulás.

Flashmobbal kampányoltak gyalogátkelőért a békéscsabai diákok

A békéscsabai diákok másfél perces produkcióval hívták fel a figyelmet az iskola előtti veszélyes útszakaszra. Az intézmény előtt nincs zebra, pedig a forgalmas terület indokolttá tenné a kijelölt gyalogosátkelő felfestését.

Az Egyesült Királyságban vagy az USA-ban jobb egyetemre járni? Felsőoktatás Vendégszerző

Az Egyesült Királyságban vagy az USA-ban jobb egyetemre járni?

Sokan álmodoznak arról, hogy külföldön tanuljanak, de amikor választani kell a brit és az amerikai egyetemek között, könnyű elveszni. Mindkét rendszer világszínvonalú, mégis másképp működik: eltér a tanórák felépítése, a felvételi folyamata, a közösségi élet és a mindennapok ritmusa. Ritli Zsanett írása, aki a University of St. Andrews alumnájaként és jelenlegi Fulbright-ösztöndíjas NYU hallgatóként mindkét felsőoktatási rendszerben első kézből szerzett tapasztalatot.