Szakmai együttműködést kínál fel az MTA az új alaptanterv átdolgozásához Közoktatás
Eduline

Szakmai együttműködést kínál fel az MTA az új alaptanterv átdolgozásához

Több szakmai kritika, tiltakozás, nyílt levelek és feltett kérdések után még mindig érkeznek hivatalos vélemények az új Nemzeti alaptantervről (NAT), most a Magyar Tudományos Akadémia (MTA) is állást foglalt.

"A nyilvánosság kizárásával elvégzett átdolgozás eredményeként 2020. január 31-én egy kormányrendelet olyan Nemzeti alaptantervet léptetett hatályba, amelyet több pedagógusszervezet pedagógiai, tananyagszervezési és tartalmi szempontból aggodalommal fogadott" - fogalmazott az MTA közleményében.

Az akadémia ennek ellenére továbbra is felajánlja szakmai segítségét, az érintettek szakmai konszenzusán alapuló változat létrehozásához - írták. Ezenkívül részt vennének a kerettantervek - amelyről Hajnal Gabriella azt nyilatkozta, napokon belül megjelennek - kialakításában és a megszülető tankönyvek lektorálásában is.

Ha együttműködnének velük, megszerveznék a bevezetés tapasztalataival kapcsolatos szakmai eszmecserét is.

Az eddigi véleményekről szóló összefoglalónkat itt olvashatjátok.

Tetszett a cikk? Iratkozz fel hírlevelünkre

Ha szeretnéd megkapni legfrissebb cikkeinket az érettségiről, az egyetemi-főiskolai és a középiskolai felvételiről, ha érdekelnek a felsőoktatás, a közoktatás, a nyelvoktatás és a felnőttképzés legfontosabb változásai, iratkozz fel hírleveleinkre.

"Másodpercek alatt telnek be a kurzusok, mégis megszüntetik őket" – a Corvinus hallgatói tüntettek a nyelvoktatás átszervezése ellen Felsőoktatás Palotás Zsuzsanna

"Másodpercek alatt telnek be a kurzusok, mégis megszüntetik őket" – a Corvinus hallgatói tüntettek a nyelvoktatás átszervezése ellen

Nagyrészt elsőéves hallgatókból álló tömeg gyűlt össze hétfő este a Corvinus Egyetem főépülete előtt. A kilátásba helyezett kis nyelvi képzések megszüntetése ellen tüntettek, hangsúlyozva azt, hogy a döntést az egyetem vezetősége mindenféle egyeztetés nélkül hozta meg. A hallgatók három-négyszeres túljelentkezéssel találják szembe magukat a nyelvi tárgyfelvételnél, így még felháborítóbbnak tartják a képzések egyik pillanatról a másikra való megszüntetését. A diákok tárgyalnak az egyetemmel.