Egy ábra a tanárhiányról: akkor most létezik vagy sem? Közoktatás
Eduline

Egy ábra a tanárhiányról: akkor most létezik vagy sem?

Itt egy ábra, ami nem a minisztérium álláspontját tükrözi a jelenlegi tanárhiányról. Érdemes jobban szemügyre venni.

Nahalka István oktatáskutató az Országos Kompetenciamérés 8. évfolyamos iskolai kérdőíveinek adataiból számolta ki az oktatási intézményeket egyre jobban sújtó tanárhiányt - szúrta ki a hvg.hu az oktatáskutató Facebook-oldalán.

Ez a táblázat némileg ellentmond Kásler Miklós emberminiszter októberi nyilatkozatának - írja az oldal - hogy nincs itt semmilyen pedagógushiány.

Mint látszik, majdnem minden szak esetében folyamatosan nő a hiány.

Képességfejlesztő pedagógusok és természettudományi tárgyakat tanító tanárok az iskolák (az ábrán a FEH feladatellátó helyet jelöl) harmadában hiányzik, de átlag minden negyedik iskolában nincs matematika-, nyelv-, informatikaszakos szaktanár és gyógypedagógus sem.

Ezen a területen is szakemberhiány van az oktatásban

A sajátos nevelési igényű gyerekek száma nő, az őket segítő szakembereké viszont csökken, így egyre többen tudnak részt venni gyógypedagógiai nevelésben - írja a Népszava friss adatok alapján.

Tetszett a cikk? Iratkozz fel hírlevelünkre

Ha szeretnéd megkapni legfrissebb cikkeinket az érettségiről, az egyetemi-főiskolai és a középiskolai felvételiről, ha érdekelnek a felsőoktatás, a közoktatás, a nyelvoktatás és a felnőttképzés legfontosabb változásai, iratkozz fel hírleveleinkre.