Jocó bácsi a győri késelésről: nagy feladat lesz feldolgozni a történteket Közoktatás
Eduline

Jocó bácsi a győri késelésről: nagy feladat lesz feldolgozni a történteket

Felfoghatatlan, hogyan juthat el egy fiatal erre az állapotra, hogy egy hármas miatt képes lenne ölni - véli Jocó bácsi (Balatoni József történelemtanár) a győri késeléses esetről.

Hármast kapott a fizikadolgozatára, ezért szúrta meg többször is tanárát egy győri diák. Az esettel kapcsolatban némi vivódás után Jocó bácsi is felszólalt.

"Felfoghatatlan, hogyan juthat el egy fiatal erre az állapotra, hogy egy hármas miatt képes lenne ölni. Milyen saját, vagy mások által beletáplált kényszerek okozhatják ezt? Tudom, nem így gondolunk rá, de ő is egy áldozat: a XXI. század, a teljesítménykényszer, vagy ezernyi más dolog áldozata. Vele is éppúgy kell most foglalkozni, mint az áldozattal, a szemtanúkkal.
Nem tudom, mit tennék, egy ilyen helyzetben" - írja Jocó bácsi Facebbok-oldalán.

A történelemtanár ugyanakkor kiemelte: mekkora lélekjelenlétről tanúskodik az, hogy a többi diák rátámadt a késelőre, és megakadályozták, hogy még nagyobb tragédia történhessen. Jocó bácsi szerint most jön a nagy feladat: az iskolának, a kollégáknak, a diákoknak együtt feldolgozni, megélni a történteket, és valahogy túllépni ezen - írja.

A teljes bejegyzést itt olvashatjátok el:

Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről!

Rendszerszintű beavatkozásra készülnek a magyar közoktatásban? Interjú Miklós Györggyel Közoktatás Kurucz Tünde

Rendszerszintű beavatkozásra készülnek a magyar közoktatásban? Interjú Miklós Györggyel

Szűk két héttel azután, hogy a kormány a KRÉTA-ban arról kezdte kérdezni a szülőket, hogy figyelembe vennék-e, ha készülne egy központi rangsor a gimnáziumokról és az általános iskolákról és beszámítana a kompetenciamérés eredménye a gimnáziumi felvételibe, a Fideszhez rengeteg szálon kötődő MCC már össze is állította a 100 legjobb gimnázium listáját. Hogy szülői szemszögből miért lehet aggasztó, hogy ha a kompetenciamérésnek tétje is van és milyen következménnyel járhat az iskolák rangsorolása, arról Miklós Györggyel, a Szülői Hang közösség egyik alapítójával beszélgettünk.