Középiskolai felvételi 2020: minden, amit az Arany János Tehetséggondozó Programról tudni kell Közoktatás
Eduline

Középiskolai felvételi 2020: minden, amit az Arany János Tehetséggondozó Programról tudni kell

Meghirdették az idei Arany János Tehetséggondozó Programot. Most összeszedtünk minden fontos információt a részvétel feltételeiről, a pályázás menetéről és fontosabb határidőkről.

Mi az az Arany János Tehetséggondozó Program?

A program célja, hogy segítse a hátrányos helyzetű, tehetséges diákok továbbtanulását. A program keretében lehetőség nyílik arra, hogy a hátrányos helyzetű tehetséges gyerekek olyan középiskolákban, kollégiumokban tanuljanak, ahol fontos a felsőoktatási tanulmányokra való eredményes felkészítés - írja a felhívás.

Kik jelentkezhetenek?

Minden olyan tanuló, akinek van tanulói jogviszonya, és a középiskola kilencedik évfolyamára jelentkezik abban a tanévben, amelyben a pályázatot meghirdetik, illetve hátrányos helyzetű, rászoruló vagy rendszeres gyermekvédelmi kedvezményben részesül.

Milyen a pályázás menete?

A programban részt vevő intézmények/intézménypárok (középiskolák és kollégiumok) közül hármat lehet megjelölni, melyek közül a tanulók elsősorban a lakóhely szerinti megye intézményébe nyerhetnek felvételt.

A jelentkezőknek meghatározott időpontban (2020. január 17-én, illetve pótló válogatási eljárás során 2020. január 25-én)  felvételi eljárást megelőző válogatáson kell rész venniük: egy elbeszélgetést követően fogalmazást kell írniuk és képességeket vizsgáló feladatlapokat kitölteniük. A jelentkezőknek részt kell venniük a kilencedik évfolyamra felvételiző tanulók számára szervezett központi írásbeli felvételi vizsgán abban az intézményben, ahová az Arany János Tehetséggondozó Program keretében a felvételüket kérik.

Hamarosan kezdődik a középiskolai felvételi: itt vannak a következő hónapok fontos dátumai

Hamarosan beindul az őszi középiskolai felvételi szezon. Ha ti is leendő középiskolások vagytok, akkor ezt a dokumentumot érdemes már most olvasgatnotok.

Meddig lehet pályázni?

A pályázatot legkésőbb 2019. december 11-ig (a postára adást igazoló bélyegző dátuma) − postai úton − a települési önkormányzat juttatja el az első helyen kiválasztott középiskola címére. A borítékra rá kell írni, hogy  "Arany János Tehetséggondozó Program". A pályázat eredményéről 2020. február 8-áig a középiskola tájékoztatja a jelentkezőket.

Milyen egyéb fontos határidők vannak?

2019. december 6.: a pályázónak külön jelentkezési lap benyújtásával egyénileg kell jelentkezniük a központi írásbeli vizsgára. A tanulók az írásbeli felvételi vizsgára közvetlenül a központi írásbeli felvételi vizsgát szervező – az Arany János Tehetséggondozó Programra történő pályázat benyújtása esetén a pályázatban első megjelölt – intézménybe. A központi írásbeli felvételi vizsga jelentkezési lapja 2019. november 15-étől lesz elérhető az Oktatási Hivatal honlapján.

2019. december 11.: az Arany János Tehetséggondozó Programra történő pályázatok benyújtásának dátuma.

2020. február 8.: az Arany János Tehetséggondozó Programban és az Arany János Kollégiumi Programban részt vevő intézmények a programra benyújtott pályázatok eredményéről – egymás egyidejű előzetes értesítésével és az oktatásért felelős miniszter bevonásával – értesítik az érintett törvényes képviselőket, tanulókat és általános iskolákat.

A központi írásbeli felvételi vizsga egy magyar nyelv és egy matematika feladatlap kitöltéséből áll. A vizsgák időpontját a tanév rendjéről szóló rendelet határozza meg: a vizsga 2020. január 18-án 10.00 órakor lesz (pótló központi írásbeli felvételi vizsga 2020. január 23-án 14.00 órakor).

Tetszett a cikk? Iratkozz fel hírlevelünkre

Ha szeretnéd megkapni legfrissebb cikkeinket az érettségiről, az egyetemi-főiskolai és a középiskolai felvételiről, ha érdekelnek a felsőoktatás, a közoktatás, a nyelvoktatás és a felnőttképzés legfontosabb változásai, iratkozz fel hírleveleinkre.

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni” Közoktatás Székács Linda

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni”

Bóják között szlalomozó, alagutakon átbújó macskák. Így is lehet irodalmat tanulni vagy épp kötelező olvasmányokból számot adni a Terápiás és Segítő Macskákért Alapítvány rendhagyó irodalomóráján. A tanulás így nem csak szórakoztató, de észrevétlen is lehet, és olyan gyerekek is bevonódnak az órákba, akik általában vagy nem szólalnak meg, vagy a zavaró viselkedésükről ismertek.