Önálló életpályamodellt alakíthatnak ki a szakképzésben dolgozó tanároknak Közoktatás
Eduline

Önálló életpályamodellt alakíthatnak ki a szakképzésben dolgozó tanároknak

Önálló életpályamodellt kell kialakítani speciális foglalkoztatási és bérezési feltételekkel – idézi a szakképzési stratégiát a Magyar Hírlap.

A stratégia szerint annak érdekében, hogy hosszú távon is legyen megfelelő létszámú, naprakész szakmai tudású, elkötelezett szakmai tanár, önálló életpályamodellt kell kialakítani.

A Magyar Hírlap idézi a szakképzési stratégiát, amelyben az áll, meg kell állítani azt a folyamatot, hogy a legjobb felkészültségű oktatók hagyják el a pedagóguspályát, és el kell érni, hogy a versenyszférában dolgozó szakemberek számára is reális alternatíva legyen a középfokú szakmai képzésben tanítani részmunkaidőben vagy akár főállásban is” – áll a dokumentumban.

A lap cikkében hozzáteszi: a stratégia szerint szükség van a szakképzés sajátosságaira épülő új minősítési rendszer kialakítására, amely rugalmasan biztosítja a tanárok foglalkoztatásának több formáját és az igazodást a piaci bérekhez.

Műhelyiskolákat hoznak létre lemorzsolódó diákoknak: így néz ki majd az oktatás

Közismereti tartalmakat a műhelyiskolákban is tanulnak majd a diákok, de nem osztályteremben, hanem a gyakorlati feladatokhoz kapcsolódóan.

A pedagógus végzettséggel nem rendelkezőket is nagyobb arányban vonnák be a szakképzésbe, a gazdaságban dolgozó diplomás szakembereket – elsősorban mérnököket – óraadóként foglalkoztatnák, emellett nyugdíjas szakembereket is visszafoglalkoztatnák.

Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről!

Jó, ha délután 4-kor kapnak főtt ételt - középiskolák tucatjai működnek menza nélkül szerte az országban Közoktatás Székács Linda

Jó, ha délután 4-kor kapnak főtt ételt - középiskolák tucatjai működnek menza nélkül szerte az országban

Az a kisebb probléma a közétkeztetéssel kapcsolatban, hogy a diákoknak nem jut elég idejük a menzán felszolgált ebéd elfogyasztására. A nagyobb, hogy - főként a középiskolák esetében - menza sem áll rendelkezésre, így a tanulók leghamarabb akkor jutnak főtt ételhez, amikor a tanítás után hazaérnek.