Négyéves terápiás kutyájával, Macival segíti a harmadikos diákokat a tanulásban Horváth Eszter, a Kiskunhalasi Felsővárosi Általános Iskola pedagógusa.
Az állatasszisztált oktatás célja az élményszerzés mellett a diákok fizikai, érzelmi, szociális és kognitív fejlesztése. A segítő kutya motiváló társként van jelen az órákon – írja a baon.hu.
Ahhoz, hogy egy kutya terápiás kutyává váljon, két vizsgát kell teljesítenie a gazdájával együtt, emellett egy egészségügyi vizsgálaton kell átesniük. A lap hozzáteszi: az állatasszisztált oktatás csapatmunka, ahol a kutya, annak felvezetője és a pedagógus együtt dolgozik.
A kutyás órákon a tanulók a helyes válaszért cserébe maguk utasíthatják a négylábút valamilyen trükk vagy ügyességi feladat elvégzésére. Horváth Eszter úgy látja, a kutya jelenléte fejleszti a sajátos nevelési igényű gyerekek beilleszkedését és feladatvégzését, a legszorongóbb gyerek is jelentkezik, részt vesz a feladatok megoldásában, de az állatoknak óriási szerepük van a közösségfejlesztésben is.
Hozzátette: mióta Maci bejár a tanórákra, a gyerekek sokkal figyelmesebbek, toleránsabbak egymással. Emellett pedig a diákok megismerkednek a felelős állattartással és elsajátítják az állatokkal való megfelelő bánásmódot – hangsúlyozta az osztályfőnök.
Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről! |