Középiskolai felvételi: kinek van előnye azonos pontszám esetén? Közoktatás
Eduline

Középiskolai felvételi: kinek van előnye azonos pontszám esetén?

Milyen szabályok vonatkoznak arra, ha két jelentkező azonos pontszám ér el? Újabb olvasói kérdésre válaszolunk.

Az Oktatási Hivatal a beérkezett tanulói adatlapok alapján készíti el iskolánként a jelentkezők listáját, amelyet a középfokú iskolák rendelkezésére bocsát 2019. március 28-áig. Ezt követően 2019. április 30-áig minden olyan középfokú iskola írásbeli értesítést küld, ahová jelentkezési lapot adtatok be.

De milyen szabályok vonatkoznak arra, ha két felvételizőnek azonos a pontszáma. Ilyenkor hogyan kell a tanulókat rangsorolni?

A hatályos rendelet szerint, a felvételi eljárásban az azonos összesített eredményt elérő tanulók közül a rangsoroláskor előnyben kell részesíteni a halmozottan hátrányos helyzetű tanulót, ezt követően azt a jelentkezőt, akinek a lakóhelye (vagy a tartózkodási helye) az iskola székhelyének településén található, illetve akinek különleges helyzete ezt indokolja. A különleges helyzet mibenlétét az iskola pedagógiai programjában kell szabályozni - írja az Oktatási Hivatal.

A jelentkezési határidő lejárt, de mi jön ezután? Ezek leszenek a következő hónapok legfontosabb dátumai a középiskolába készülőknek.

A középiskolai felvételiről itt találjátok legfrissebb cikkeinket

Középiskolai felvételi: minden fontos dátum egy helyen

Habár az írásbeli vizsgák már régen véget értek, az idei középiskolai felvételi legfontosabb részei még csak most jönnek. Mikor lehet sorrendet módosítani és mikor tudják meg a diákok, melyik iskolába kerültek be? Minden fontos dátum egy helyen.

A kínai nyelvtanulást forszírozná a kormány, pedig angolul sem tanulnak meg rendesen a diákok Nyelvtanulás Székács Linda

A kínai nyelvtanulást forszírozná a kormány, pedig angolul sem tanulnak meg rendesen a diákok

Országos felmérés keretei között méri fel Klebelsberg Központ, lenne-e igény a kínai nyelv bevezetésére a magyar közoktatásban. Hivatalos eredmények még nincsenek, a kezdeményezés azonban már most erősen megosztja a szülőket: míg egyesek lehetőséget látnak benne, mások inkább az angol nyelvoktatás megerősítését sürgetik. Sőt, van, aki attól tart, hogy a kínai nyelv tanításának a magyar iskolákban a politikához lenne köze.