Jönnek az applikációfejlesztők és az ipari 3D-tervezők: középiskolások szerezhetnek hiányszakmát Közoktatás
Eduline

Jönnek az applikációfejlesztők és az ipari 3D-tervezők: középiskolások szerezhetnek hiányszakmát

Elindul ország első középiskolai 3D-s képzése, amelyen applikációfejlesztők és ipari 3D-tervezők végeznek majd.

A kisebb gyerekek fogékonyak a 3D-tervezésre, a programozásra, és már ismerik a programokat - mondta az Inforádióban Dechertné Gelencsér Anna, a budapesti Diákszempont Általános Iskola és Gimnázium igazgatója. Az iskola két tanulmányi területen hirdetett meg képzést: emelt szintű angol nyelvi tagozaton, valamint digitális művészeti tagozaton. Utóbbi azért különösen érdekes, mert a digitális tartalom - amivel kiegészül a vizuális, művészeti képzés - egy 3D-s képzés.

A képzés tantervét multinacionális cégekkel együttműködve alakították ki, a tervek szerint pedig hiányszakmákban képeznek majd szakembereket, mint például applikációfejlesztőket, ipari 3D-tervezőket.

Gamernek lenni nem ördögtől való dolog, miért gondolják azt mégis sokan?

Az online játékok használóinak nagy részét nem veszélyezteti a játékfüggőség - mondta az Eduline-nak Bányai Fanni pszichológus, az ELTE PhD-hallgatója, a téma kutatója, aki úgy véli, érdemes lenne "érzékenyítő programokat" szervezni a gyermekeiket a videójátékoktól féltő szülőknek, "meg kell érteniük, hogy ez is ugyanolyan tevékenység, mint bármilyen más hobbi".

Így szervezték át a gólyatáborokat a BME-n Felsőoktatás Kurucz Tünde

Így szervezték át a gólyatáborokat a BME-n

Mentálhigiénés szakember, választási lehetőség és „semmi sem kötelező” – a Műegyetemen az elmúlt év során változtattak a gólyatáborokon. A tavalyi vizsgálat eredményéről, az átszervezésekről és a pótfelvételiről Bihari Péterrel, a BME oktatási rektorhelyettesével és Lévai Imrével, az egyetem hallgatói képviseletének elnökével beszélgettünk.