Mitől iskolaérett egy hatéves óvodás? Közoktatás
Eduline

Mitől iskolaérett egy hatéves óvodás?

Mitől lesz „iskolaérett” egy hatéves óvodás? Milyen készségekkel kell rendelkeznie ahhoz, hogy sikeresen haladjon az iskolában?

„Az iskolaérettség testi, értelmi, érzelmi, pszichés és szociális alkalmasságot jelent. A gyermekek fejlődése nagyon eltérő lehet. Ebben az életkorban lezajlik egy látványos a testi fejlődés, megváltoznak a testi arányok, bekövetkezik egy intenzív fogváltás. A központi idegrendszerben is jelentős érési folyamat megy végbe. Mindez általában 7-8 éves korra zárul le” – mondta a 24.hu-nak Szakács Adrienn pszichológus, a Koneli Alapítvány munkatársa.

A szakember szerint valójában ekkora állnak készen azok a készségek, amelyek a folyamatos, sikeres és eredményes iskolai munkavégzéshez szükségesek: ilyen például a figyelemtartás, a finomkoordinációs szervezettség, a feladattudatosság, a szándékos figyelem stabilizációja, koordinációja és a figyelem terjedelemének megnövekedése.

Éppen ezért valójában az iskola első évének egy átmeneti időszaknak kellene lennie az óvoda és az iskola között. A gyerekeknek nagyjából ennyi időre lenne szükségük, hogy óvodásból iskolássá váljanak.

Iskolaérettségi vizsga: milyen kompetenciákat mérnek a vizsgán?

Minden óvodás számára döntő pillanat az iskolába lépés, csakhogy ehhez szükség van az iskolaérettséget igazoló dokumentumra. De mit jelent pontosan az iskolaérettség és mikor szükséges elvégezni a vizsgálatot?

Ajándékozás az iskolákban: öröm vagy anyagi teher? Campus life Székács Linda

Ajándékozás az iskolákban: öröm vagy anyagi teher?

Sok iskolában hagyomány, hogy a diákok decemberben megajándékozzák egymást. Míg egyes osztályokban jelképes összegből szervezik az ünneplést, máshol akár 5–6000 forintos ajándékokra is számítanak. A növekvő anyagi különbségek miatt azonban egyre több család számára okoz feszültséget az ünnepi készülődés, és vannak gyerekek, akik az anyagiak miatt mindezekből kimaradnak.