Mitől lesz „iskolaérett” egy hatéves óvodás? Milyen készségekkel kell rendelkeznie ahhoz, hogy sikeresen haladjon az iskolában?
„Az iskolaérettség testi, értelmi, érzelmi, pszichés és szociális alkalmasságot jelent. A gyermekek fejlődése nagyon eltérő lehet. Ebben az életkorban lezajlik egy látványos a testi fejlődés, megváltoznak a testi arányok, bekövetkezik egy intenzív fogváltás. A központi idegrendszerben is jelentős érési folyamat megy végbe. Mindez általában 7-8 éves korra zárul le” – mondta a 24.hu-nak Szakács Adrienn pszichológus, a Koneli Alapítvány munkatársa.
A szakember szerint valójában ekkora állnak készen azok a készségek, amelyek a folyamatos, sikeres és eredményes iskolai munkavégzéshez szükségesek: ilyen például a figyelemtartás, a finomkoordinációs szervezettség, a feladattudatosság, a szándékos figyelem stabilizációja, koordinációja és a figyelem terjedelemének megnövekedése.
Éppen ezért valójában az iskola első évének egy átmeneti időszaknak kellene lennie az óvoda és az iskola között. A gyerekeknek nagyjából ennyi időre lenne szükségük, hogy óvodásból iskolássá váljanak.
Iskolaérettségi vizsga: milyen kompetenciákat mérnek a vizsgán?
Minden óvodás számára döntő pillanat az iskolába lépés, csakhogy ehhez szükség van az iskolaérettséget igazoló dokumentumra. De mit jelent pontosan az iskolaérettség és mikor szükséges elvégezni a vizsgálatot?