Ismét egyre több szülői és tanári Facebook-csoportban terjed egy tavaly márciusi cikk, amelyet egy édesanya írt arról, milyen visszajelzéseket kapott ismerősöktől, amikor kiderült, hogy gyerekeinek alternatív iskolát keres.
„Az alternatív mint kifejezés ezen a piactéren szinte kizárólag kétféle jelentéssel bír, az egyik oldalon mentsvár és tuti hívószó, a másik oldalon az ördög maga. Bármikor szóba jött az iskolaválasztás kérdése, a top 10 vádpontból biztos, hogy megkaptam legalább kettőt-hármat, hogy miképp fogom tönkretenni a gyermekem jövőjét, ha bedőlök az alternatív iskolák bármelyikének” – olvasható a Szülő 2.0 oldalon megjelent cikkben.
A szerző többek között olyan ellenérveket hallott, mint „a tanító néni a lényeg, nem az iskola”, az alternatív iskola „nem készít fel az életre”, a diák „burokban nő fel, a valóság nem ilyen”, „nincs átjárás a normál iskolákba”, nem tanul majd tiszteletet és fegyelmet, az iskola nem készíti majd fel a felvételire, „egész nap csak babzsákot dobálnak és játszanak”.
A cikket teljes terjedelmében itt olvashatjátok el.
Hogyan lehet kiválasztani a legjobb középiskolát? Ezt tanácsolják a szakemberek
Milyen szempontok alapján döntenek a családok, amikor középiskolát választanak? És vajon a szülő vagy a gyerek szava a döntő, ha a továbbtanulásról van szó?