2018-ra minden iskola közelébe uszodát ígér a kormány Közoktatás
eduline/mti

2018-ra minden iskola közelébe uszodát ígér a kormány

Bár már több mint két éve dübörög a tanuszoda program, alig adtak át kész létesítményt. Ehhez képest minden járásban szeretnének uszodát Balog Zoltánék 2018-ra.

Az emberi erőforrások minisztere a tanuszodák építésére is kitért csütörtökön mikor ellátogatott a Magyar Diáksport Szövetség (MDSZ) által szervezett, kétnapos budapesti nemzetközi konferenciára, amelynek célja, hogy ráirányítsa a figyelmet a mozgásszegény életmód rohamos terjedésére. A résztvevők arról cserélik ki tapasztalataikat, miként lehet ezt a tendenciát megállítani az iskolai testnevelés minőségi fejlesztésével és az egészségvédő testmozgás népszerűsítésével.

Az iskolai sport fejlesztéséhez elengedhetetlen a megfelelő infrastruktúra, s ennek érdekében 25 településen létesül tanuszoda elsősorban az iskolai úszásoktatás céljaira, s ezzel párhuzamosan 26 új tornaterem is épül az országban - mondta a miniszter. A mindennapos testnevelésnek köszönhetően ma már 1 millió 173 ezer diák mozog napi szinten, s ugyanakkor idén háromszor annyian jelentkeztek testnevelő tanárnak, mint három évvel ezelőtt - tette hozzá.

A három éve meghirdetett, bő két éve pedig megkezdett program egyelőre nem túl jól halad. Legemlékezetesebb a putnoki iskola esete: 2014-ben Balog Zoltán a tanuszoda lapkőletételére érkezett a települsére, ahol a gyerekek műsorral fogadták, hiába szakadt az eső. Míg a miniszter ernyő alatt nézte a programot, a gyerekek előtte áztak el:

Idén már a helyiek is panaszkodtak, hogy alig történt valami a kijelölt területen.

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el Felsőoktatás Székács Linda

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el

A magyar felsőoktatás-politika évről évre sikerként könyveli el, hogy nagyjából az elmúlt három évben jelentősen nőtt a magyar egyetemekre jelentkezők és felvettek száma. Arról viszont nincsenek statisztikák, hogy a felvettek közül végül ténylegesen hányan iratkoznak be és kezdik el a tanulmányaikat a magyar intézményekben. A meglévő adatok viszont azt mutatják; gyakran épp a legtehetségesebb diákok azok, akik nem itthon folytatják.