Több száz diákra vár nagy feladat szerdán: elkezdődnek az idei célnyelvi mérések Közoktatás
Eduline

Több száz diákra vár nagy feladat szerdán: elkezdődnek az idei célnyelvi mérések

2018. május 30-án azaz szerdán tartják a kéttanítási nyelvűközépiskolák az idei tanévi célnyelvi méréseket.

A célnyelvi mérést a két tanítási nyelvű nevelés‐oktatást folytató általános‐ és középiskolák hatodik és nyolcadik évfolyamán a két tanítási nyelvű nevelés‐oktatásban részt vevő tanulóknak szól.

Az ország összes két tanítási nyelvű nevelés‐oktatást folytató feladatellátási helyén a mérésben érintett 6. és 8. évfolyamos tanulók azonos időpontban és azonos körülmények között írják meg a mérést.

Az új miniszter szerint hónapok óta a pedagógusokkal közösen zajlik az új NAT kidolgozása

Azon fognak dolgozni, hogy tovább tudják növelni a pedagógusok anyagi és erkölcsi megbecsülését - mondta Kásler Miklós, az emberi erőforrások új minisztere a sárvári Tinódi Sebestyén Gimnázium és az Öregdiákok Baráti Köre hagyományos érettségi találkozóján, ahol a tárcavezető az Öregdiákok Baráti Köre elnökeként vett részt.

Ez a felmérés azt méri, hogy a tanulók nyelvtudása megfelel‐e a tantervi követelményekben előírt KER szerinti szinteknek, azaz 6. évfolyamon az A2‐es, 8. évfolyamon a B1‐es szintnek. A mérésen annak a tanulónak a nyelvtudása felel meg, aki eléri a feladatlapon elérhető maximális pontszám 60%‐át.

A mérés a tanulók nyelvtudását három alapkészségen, a hallott szöveg értésén, az olvasott szöveg értésén és az íráskészségen keresztül méri.

A célnyelvi mérés célja elsősorban az, hogy az iskolákat szembesítse saját nyelvoktatásuk eredményességével. A mérés másik célja az, hogy adatokat biztosítson a tanulók nyelvismeretéről, és ezen keresztül a két tanítási nyelvű nevelés‐oktatást folytató iskolák nyelvoktatásának eredményességéről.

Fordulat? Lázár János hirtelen kritizálni kezdte a kormány oktatáspolitikáját

"Az oktatás területén mintha mégis adós lenne - talán önmaga számára is - a tőle megszokott, elvárt professzionális koncepcióval és cselekvéssel" - ezt mondta a kormány oktatáspolitikájáról Lázár János volt kancelláriaminiszter. Lázár János volt kancelláriaminiszter, aki Makón, a Csongrádi Református Egyházmegye oktatási intézményeiben dolgozó pedagógusok számára rendezett találkozón bírálta a kormányzat oktatáspolitikáját.

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni” Közoktatás Székács Linda

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni”

Bóják között szlalomozó, alagutakon átbújó macskák. Így is lehet irodalmat tanulni vagy épp kötelező olvasmányokból számot adni a Terápiás és Segítő Macskákért Alapítvány rendhagyó irodalomóráján. A tanulás így nem csak szórakoztató, de észrevétlen is lehet, és olyan gyerekek is bevonódnak az órákba, akik általában vagy nem szólalnak meg, vagy a zavaró viselkedésükről ismertek.