Vége az unalmas matematikaóráknak? Nincs lapítás, sem telefonnyomkodás Közoktatás
Eduline

Vége az unalmas matematikaóráknak? Nincs lapítás, sem telefonnyomkodás

Van egy alapítvány, amelynek tagjai járják az ország középiskoláit és rendhagyó matematikaórákat tartanak. Ennek hatására az egyik budapesti gimnáziumban már kísérleti osztály is működik.

„Nincs ásítozás, nincs lapítás, telefonnyomkodás a pad alatt, ami ennél a generációnál szokatlan, leköti őket a matek három órán át” – írja a wmn.hu újságírója, aki ellátogatott egy ilyen délelőttre, és megnézte, hogyan tanítanak. „A feladatok megoldását nemcsak a „matezsenik” hanem az átlagos képességű diákok is élvezik” – teszik hozzá.

A Gondolkodás Öröme Alapítvány és az ahhoz tartozó Repülő Iskola igyekszik megmutatni a diákoknak a matematika játékos, szórakoztató, problémamegoldó oldalát. A befogadó és nyitott középiskolákban rendszeresen tartanak matematikaórákat, amelyeket a gyerekek még élveznek is. Simon Péter, a Repülő Iskola matektanára azt mondta, nem ciki nem tudni, nem érteni valamit, hisz teljesen természetes, hogy amikor az ember először találkozik egy problémával, akkor nem tud vele mit kezdeni.

Úttörő a matematikaoktatásban

Az alapítvány létrejötte Pósa Lajoshoz vezethető vissza, aki már a hetvenes évek óta dolgozik a matematikatanítás megreformálásán. A nyolcvanas években már voltak kísérleti osztályai, tanítási módszereit pedig azóta is használják. A cikkből egyébként az is kiderül, hogy a Szent István Gimnáziumban jelenleg is működik egy kísérleti matematikaosztály. Így tehát van, ahol már nem csak iskolai bemutatók formájában van jelen a módszer.

„A tapasztalat azt mutatja, hogy az országos versenyeken és a matematikai olimpiákon résztvevő diákok mindig ugyanabból a szűk körből kerülnek ki, 70 százalékuk budapesti, és ugyanabba a húsz középiskolába járnak” – mondta a wmn.hu-nak Simon Péter matematikatanár, hozzátéve: másokról pedig még ha ki is derül, hogy jók matematikából, sok esetben nem jutnak el olyan helyre, ahol lehetőségük lenne fejlődni. Ezen a helyzeten is szeretnének változtatni, ezért tehetséggondozó programjaik is lesznek, egyes diákok bekerülhetnek a Repülő Iskolába.

Miért rettegnek a magyar diákok a matektól és a fizikától?

A matek és a fizika nem örvend túl nagy népszerűségnek, pedig fontos lenne, hogy ezt a két tantárgyat is megszeressék a diákok. De mi a baj a matematikaoktatással?