Csúszhat a hároméves kortól kötelező óvoda bevezetése Közoktatás
eduline/mti

Csúszhat a hároméves kortól kötelező óvoda bevezetése

A parlament oktatási bizottságának fideszes többsége az óvodák kedvezőbb "földrajzi infrastrukturális feltételeinek"...

A parlament oktatási bizottságának fideszes többsége az óvodák kedvezőbb "földrajzi infrastrukturális feltételeinek" megteremtése érdekében támogatta azt a kormánypárti javaslatot, amely a jövő évről 2015-re tolná a hároméves kortól kötelező óvodáztatás bevezetését.

Erről Hoppál Péter, a Fidesz szóvivője beszélt pénteken, egy más témában tartott sajtótájékoztatón feltett kérdésre reagálva. A kormánypárti politikus, aki az oktatási bizottság tagja is, azt mondta: jelenleg is elegendő férőhely lenne arra, hogy minden háromévesnél idősebb gyermeket beírassanak az óvodákba, az intézmények földrajzi eloszlásán ugyanakkor még javítani kell. Hoppál Péter szerint az egyéves halasztás elegendő időt biztosít majd a szükséges változtatásokhoz.

Hoffmann Rózsa köznevelésért felelős államtitkár augusztus végén jelentette be, hogy felmérik a rendelkezésre álló óvodai férőhelyek számát, illetve azt, hogy hol lesz szükség a férőhelyek bővítésére.

Fábián Katalin, a Magyar Óvodapedagógiai Egyesület elnöke korábban úgy nyilatkozott: egyenetlen földrajzi elosztásban mintegy 15-20 ezer óvodai férőhely hiányzik az országban, főleg Budapesten és az agglomerációban, valamint Borsod-Abaúj-Zemplén megyében és a Dél-Alföldön.

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el Felsőoktatás Székács Linda

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el

A magyar felsőoktatás-politika évről évre sikerként könyveli el, hogy nagyjából az elmúlt három évben jelentősen nőtt a magyar egyetemekre jelentkezők és felvettek száma. Arról viszont nincsenek statisztikák, hogy a felvettek közül végül ténylegesen hányan iratkoznak be és kezdik el a tanulmányaikat a magyar intézményekben. A meglévő adatok viszont azt mutatják; gyakran épp a legtehetségesebb diákok azok, akik nem itthon folytatják.