Húszezer gyerek marad egy évvel tovább az óvodában Közoktatás
MTI

Húszezer gyerek marad egy évvel tovább az óvodában

A Klebelsberg Intézményfenntartó Központ (Klik) adatai szerint idén 76 971 gyermek iratkozott be az állami fenntartású intézmények első évfolyamára - közölte Marekné Pintér Aranka, a Klik elnöke szerdai sajtótájékoztatóján.

Ismertetése szerint tavaly 84 ezer diák iratkozott be. Marekné Pintér Aranka emlékeztetett: a létszámok tavaly magasabbak voltak a szokásosnál, ekkor lépett ugyanis életbe a tankötelezettségről szóló új szabályozás.

Mint mondta, akkor is több tanuló maradt óvodában a szakértői vizsgálat alapján, és az idén is arról tudnak, hogy közel 20 ezren járnak tovább óvodába, ők egy évvel a hatodik életévük betöltése után kezdik meg általános iskolai tanulmányaikat.

A szabad iskolaválasztás jogával idén mintegy 16 ezer diák esetében éltek, körzetes tanulóként pedig több mint 60 ezer tanulót írattak be - közölte. Az előbbiek elhelyezése is megoldott, a beiskolázáshoz kapcsolódva osztályok indításáról is döntöttek a fenntartók. Ahol az épületek befogadóképessége lehetővé tette, osztályok bővítésével, illetve tanteremépítéssel oldották meg, hogy a gyerekeket el tudják helyezni - közölte.

Az elnök az MTI azon kérdésére, hogy előfordulhat-e bárhol a tavalyihoz hasonló esetleges férőhelyhiány, elmondta: a kormány időben gondoskodott az infrastruktúra bővítéséről, beruházásokról, így a gyermekek elhelyezése megoldott.

Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről!

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el Felsőoktatás Székács Linda

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el

A magyar felsőoktatás-politika évről évre sikerként könyveli el, hogy nagyjából az elmúlt három évben jelentősen nőtt a magyar egyetemekre jelentkezők és felvettek száma. Arról viszont nincsenek statisztikák, hogy a felvettek közül végül ténylegesen hányan iratkoznak be és kezdik el a tanulmányaikat a magyar intézményekben. A meglévő adatok viszont azt mutatják; gyakran épp a legtehetségesebb diákok azok, akik nem itthon folytatják.