Furcsa módszerrel tanítják olvasni a gyerekeket a finn könyvtárosok Közoktatás
Eduline

Furcsa módszerrel tanítják olvasni a gyerekeket a finn könyvtárosok

"Olvasókutyákkal" segítenek az olvasási problémákkal küzdő gyerekeknek a finn közkönyvtárakban.

Néhány hónapja felolvasásokat tartanak számos állami könyvtárban Helsinkiben, Kotkában és Turkuban. Ezek során a gyerekek csupán egy, a nyugodt figyelemre kiképzett kutya társaságában gyakorolják a hangos felolvasást, hogy legyőzzék félénkségüket.
   
Az ötlet az Egyesült Államokból származik, a több mint tízéves tapasztalatok szerint a gyerekek biztosabban és hangosabban olvasnak, ha egy kutya a hallgatóságuk.
   
Egy kicsi, nyugodt, a környezet iránt érdeklődő állat jelenléte nem hat olyan fenyegetően a félénk gyerekekre, mint a diákok és a tanárok előtti felolvasás által kiváltott stressz. A rendszeres gyakorlás segít a félelmek és gátlások lebontásában a későbbiekben is.
   
Pekka Niemi, a Turkui Egyetem pszichológusa szerint a kutyás olvasás eddigi vizsgálatai a beavatottak szubjektív értékelésein alapultak. A intézmény először vizsgálja a jelenséget szigorúan tudományos alapon. A kutatás egyelőre előkészületi stádiumban van. Elméletileg az olvasási készség megfigyelt javulása placebóhatáson is alapulhat.

MTI 

 

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el Felsőoktatás Székács Linda

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el

A magyar felsőoktatás-politika évről évre sikerként könyveli el, hogy nagyjából az elmúlt három évben jelentősen nőtt a magyar egyetemekre jelentkezők és felvettek száma. Arról viszont nincsenek statisztikák, hogy a felvettek közül végül ténylegesen hányan iratkoznak be és kezdik el a tanulmányaikat a magyar intézményekben. A meglévő adatok viszont azt mutatják; gyakran épp a legtehetségesebb diákok azok, akik nem itthon folytatják.