Visszaszóltak Hoffmann Rózsának a tanárok: ők nem támogatják a koncepciót Közoktatás
Eduline

Visszaszóltak Hoffmann Rózsának a tanárok: ők nem támogatják a koncepciót

Nem igaz, hogy az oktatási államtitkár egyeztetett a tanári szakszervezetekkel a köznevelési koncepcióról, hiába hangoztatja azt országjáró körútján Hoffmann Rózsa, hogy az érdekképviseletek is támogatják a tervezetet – mondta Galló Istvánné, a Pedagógusok Szakszervezetének (PSZ) elnöke a Klubrádiónak. Szerinte sem a PSZ, sem a PDSZ nem támogatja a kormány közoktatási terveit.

Az oktatási államtitkár szeptember 5-én tájékoztatta a PSZ vezetőségét a koncepció fő vonalairól, de részletek nem hangozta el – mondta Galló Istvánné. A szakszervezet vezetője szerint az iskolák államosítása többek között azzal jár majd, hogy sem az igazgató, sem a szülők nem szólhatnak bele a működésbe.

Hoffmann Rózsa és Galló Istvánné. Ki támogatja és ki ellenzi a koncepciót?

Mivel az állami költségvetés alapján a finanszírozás nem változik, a normatíva nem emelkedik, ezért az állam az önkormányzatok saját bevételi forrásait veszi majd el, és minden ellenállás nélkül bezárhat intézményeket – tette hozzá. Galló Istvánné hozzátette: a koncepcióban az áll, hogy felső tagozat csak ott működhet, ahol legalább két-két párhuzamos osztály van, ennek a feltételnek azonban számos kistelepülési iskola nem felel meg. A PSZ elnökével készített szeptemberi interjúnkat itt olvashatod el.

eduline

Az Egyesült Királyságban vagy az USA-ban jobb egyetemre járni? Felsőoktatás Vendégszerző

Az Egyesült Királyságban vagy az USA-ban jobb egyetemre járni?

Sokan álmodoznak arról, hogy külföldön tanuljanak, de amikor választani kell a brit és az amerikai egyetemek között, könnyű elveszni. Mindkét rendszer világszínvonalú, mégis másképp működik: eltér a tanórák felépítése, a felvételi folyamata, a közösségi élet és a mindennapok ritmusa. Ritli Zsanett írása, aki a University of St. Andrews alumnájaként és jelenlegi Fulbright-ösztöndíjas NYU hallgatóként mindkét felsőoktatási rendszerben első kézből szerzett tapasztalatot.