Betiltanák a bibliai teremtéstörténet tanítását az általános iskolákban Közoktatás
Eduline

Betiltanák a bibliai teremtéstörténet tanítását az általános iskolákban

David Attenborough is csatlakozott ahhoz a brit kampányhoz, amelynek elindítói azt szeretnék elérni, hogy az evolúciós elméleten kívül semmilyen más teremtéstörténetet ne tanítsanak az iskolákban – számolt be a The Telegraph.

David Attenborough más vezető tudósokkal együtt arra hívja fel a brit kormány figyelmét, hogy számtalan veszélyt rejthet magában, ha az iskolában túl nagy hangsúlyt fektetnek a teremtéstörténet elméletére – írja a lap.

A kormány nemrég az evolúcióelmélet tanítására biztatta az iskolákat, az ajánlásról azonban még nem alkottak jogszabályt. Az akcióhoz a harminc tudós mellett több szervezet, többek között a Brit Tudományos Társaság is csatlakozott.

A népszerű természettudós, Sir David Attenborough sem tanítaná a teremtéselméletet az iskolában

A legtöbb brit iskolában eddig is a Charles Darwin evolócióelméletéről tanultak a diákok, amely szerint a földi élet apró mikroorganizmusokból fejlődött ki a természetes kiválasztódás során. Richard Dawkins professzor szerint az evolúciót ezentúl nem elméletként, hanem tényként kellene tanítani a biológiaórán, mivel létjogosultságára elegendő tudományos bizonyíték van.

A brit humanista szövetség szerint azonban nem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy egyre több állami iskolát vesznek át az egyházak – ezekben az intézményekben nem lenne helyes betiltani a bibliai teremtéselmélet oktatását.

eduline

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt" Közoktatás Kurucz Tünde

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt"

Az SNI-s, BTMN-es diákok száma nő, sok gyerek nem iskolaéretten kezdi az elsőt, a gyermekotthonból érkezőket pedig szinte lehetetlen feladat a többiekkel együtt tanítani - mondja Judit (Nevét a kérésére megváltoztattuk – A Szerk.), aki 1994 óta dolgozik egy vidéki általános iskolában tanítóként, most már nyugdíjasként. Szerinte bár a mai gyerekek okosabbak, tájékozottabbak, de az önállósodásukat a felgyorsult élet és az okoseszközök háttérbe szorítják.