Hamis adatokkal trükközött az iskolaigazgató, hogy több pénzt kapjon az iskola Közoktatás
Eduline

Hamis adatokkal trükközött az iskolaigazgató, hogy több pénzt kapjon az iskola

Három éven keresztül hamisította a tanulók hiányzási adatait egy amerikai iskola igazgatója, hogy magasabb állami támogatást vehessen fel – adta hírül a Huffington Post.

A Patrick Henry Downtown Academy igazgatója, Esperansa Veal egy szúrópróbaszerű ellenőrzésen bukott le. A Missouri állambeli St. Louisban található intézmény vezetője 2007 óta hamisította a tanulók létszámadatait az iskolatitkár segítségével – írja a lap.

Az iskolában három éven keresztül trükköztek a mulasztásokkal: a távol maradó tanulók nevét sehová nem jegyezték fel, olykor pedig késésre módosították a hiányzásokat. Az iskola tanárai a felügyelőknek arról számoltak be, hogy korábban rendszeresen eltűntek az íróasztalukról a jelenléti ívek.

„Mindannyiunkat megdöbbentett az eset” – mondta Kelvin Adams, az iskola felügyelője, hozzátéve, hogy a vizsgálat előtt semmi jele nem volt annak, hogy az iskolaigazgató trükközne a hiányzásokkal.

A Patrick Henry Downtown Academy, ahonnan papíron éveken keresztül alig hiányzott pár diák

Ami a diákok iskolai jelenlétét illeti, a 270 fős intézmény hamar az élre tört. 2010-ben már ebből az iskolából hiányzott a legkevesebb diák St. Louisban: a három év alatt, ameddig Veal volt az iskolaigazgató,12 százalékkal csökkent a hiányzások száma.

Az iskolaigazgató valószínűleg egy állami oktatási program miatt csalt: azok az intézmények ugyanis, ahol kevés volt az iskolakerülő diák, kiemelt támogatást kaptak.

eduline

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el Felsőoktatás Székács Linda

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el

A magyar felsőoktatás-politika évről évre sikerként könyveli el, hogy nagyjából az elmúlt három évben jelentősen nőtt a magyar egyetemekre jelentkezők és felvettek száma. Arról viszont nincsenek statisztikák, hogy a felvettek közül végül ténylegesen hányan iratkoznak be és kezdik el a tanulmányaikat a magyar intézményekben. A meglévő adatok viszont azt mutatják; gyakran épp a legtehetségesebb diákok azok, akik nem itthon folytatják.