Még mindig nem kapták meg a tanári szakszervezetek a közoktatási tervezetet Közoktatás
Eduline

Még mindig nem kapták meg a tanári szakszervezetek a közoktatási tervezetet

A Pedagógusok Szakszervezete (PSZ) az ország jelenlegi és prognosztizálható gazdasági helyzetére tekintettel nem tartja időszerűnek és szakmailag megalapozottnak a közoktatás nagymértékű államosítását.

A szakszervezet szóvá tette, hogy bár az oktatási államtitkár hétfőn a tömörülés országos vezetőségének ülésén megígérte, mind a mai napig nem hozták nyilvánosságra az új köznevelési törvény koncepcióját. Mint írták, a közoktatás rendszerének zavartalan működésére rendkívül rossz hatással van az a tény, hogy több mint fél éve nincsenek hiteles információk a rendszer várható átalakításáról. A tömörülés elengedhetetlennek tartja, hogy a közoktatás átalakításának terveiről azonnal kezdődjenek el az érdemi egyeztetések a szakmai szervezetekkel és a szakszervezetekkel, elsősorban abban a kérdésben, szükséges-e a jelenlegi rendszer ilyen nagy arányú, sürgős átalakítása.
   
Az érdekvédelmi szervezet az ország jelenlegi és prognosztizálható gazdasági helyzetére tekintettel nem tartja időszerűnek és szakmailag megalapozottnak a közoktatás nagymértékű államosítását, s álláspontjuk szerint a helyi önkormányzati rendszer átalakítására vonatkozó elképzelések tisztázása előtt nem lehetséges dönteni, hiszen elsődleges kérdés, hogy a közoktatás intézményei állami vagy önkormányzati fenntartás keretében működnek-e a jövőben.

Hoffmann Rózsa a PSZ hétfői ülésén. Akkor még azt mondta, legkésőbb szerdán nyilvánosságra hozzák a koncepciót

A változtatás azért elfogadhatatlan - áll a PSZ közleményében -, mivel a jelenlegi intézményrendszer átvétele több száz milliárd forintba kerülne, igaz ugyan, hogy az állam számára lehetőséget nyújtana az általa megállapított, senkivel nem egyeztetett paraméterek alapján a közoktatási intézmények bezárására, pedagógusok elbocsátására.
   
Kitértek arra is, hogy az oktatási államtitkárság több mint egy éve dolgozik a közoktatás gyökeres átalakításának tervein, több mint egy éve a pedagógus életpálya-modell bevezetésével - magasabb keresetekkel - kecsegteti a közoktatás dolgozóit. Ugyanakkor szerintük az eltelt időszakban még csak kísérletet sem tett a közoktatás égető gondjainak enyhítésére. 
   
Sem a Nefmi, sem a kormány nem hozott semmiféle intézkedést a közoktatási intézmények működőképességének fenntartására, azok biztonságos finanszírozásának érdekében, a pedagógusok munkaterheinek csökkentésében. A közoktatás minőségének a javítását egyedül a központosított állami irányításban és a pedagógusok szigorú ellenőrzésében látják, figyelmen kívül hagyva azt, hogy a minőségi munkához a jelenlegi feltételeken is javítani kellene - írták.
   
A Pedagógusok Szakszervezete elvárja, hogy az oktatási államtitkárság a 2012. évi költségvetés készítésekor képviselje azt az igényt, hogy a közoktatás finanszírozása megkülönböztetett figyelmet kapjon.

 MTI