Hoffmann Rózsa: "sok dicsérő jelzőt kapott" a közoktatási tervezet Közoktatás
Eduline

Hoffmann Rózsa: "sok dicsérő jelzőt kapott" a közoktatási tervezet

A napokban megjelent sajtóértesülésekkel ellentétben a kormány elfogadta a közoktatási törvény tervezetét, amely „nagyon sok dicsérő jelzőt kapott” – mondta Hoffmann Rózsa oktatási államtitkár.

Hoffmann Rózsa a PSZ elnökével

Múlt szerdai ülésén a kormány elfogadta a törvénytervezetet, már csak apróbb simítások vannak hátra annak nyilvánosságra hozataláig - mondta az InfoRádiónak az oktatási államtitkár.

Hofffmann Rózsa szerint nincsenek késésben, a kormány elfogadta a tervezetet, amely "nagyon sok dicsérő jelzőt kapott". A nyilvánosságra hozatal előtt még szerkeszteni, stilizálni kellett a dokumentumot, ezt az államtitkárság a hét végéig meg is tette, így kedden vagy szerdán, miután "áldást adtak rá", fenn lesz a honlapjukon. Sajtóinformációk szerint a tervezet közzétételére azért kell várni, mert a szövegen még javítanak - összefoglalónkat itt olvashatod el.

Hozzátette: a tervezetben még lehetnek bizonyos pontatlanságok, ennek ellenére a jogi normába öntést már megkezdték. A tavaly decemberben nyilvánosságra hozott koncepcióhoz képest nem történtek nagy változások, csak bővítették a szöveget.

Az iskolák állami fenntartásba vétele nem oldja meg az anyagi problémákat, hiszen egy köznevelési intézménynek a működtetése ugyanannyiba kerül, akárki a fenntartó – magyarázta. Szerint az állami felelősségvállalás növelése ugyanakkor garantálja azt, hogy minden gyerek egyformán magas színvonalú nevelésben-oktatásban részesüljön, és csökkenti azoknak a diákoknak a számát, akik analfabétaként lépnek ki az oktatási rendszerből.

Ez eddig azért nem sikerült, mondta, mert az önkormányzatok dolga, felelőssége volt az oktatás, nem volt egységes állami, tartalmi irányítás, állami ellenőrzés. Mi több, a finanszírozás is nagyon esetlegessé vált, óriásiak lettek a különbségek az iskolarendszeren belül, ez pedig megengedhetetlen.

eduline

Szabadszedéses menza: így működik az átállás az iskolákban Közoktatás Gál Luca

Szabadszedéses menza: így működik az átállás az iskolákban

Egyre több iskola vezeti be a szabadszedéses menzát, amelynek köszönhetően a diákok maguk dönthetik el, mit és mennyit szeretnének enni. Ez nemcsak az étkezési élményt javítja, hanem a kidobott étel mennyiségét is jelentősen csökkenti. Sok helyen azt tapasztalják, hogy a rendszer bevezetése után többen fizetnek be az iskolai étkezésre, köztük olyanok is, akik korábban nem éltek ezzel a lehetőséggel.