2011. augusztus. 31. 10:52 Eduline Utolsó frissítés: 2011. augusztus. 31. 10:51 Közoktatás

Több mint 470 oktatási intézmény kerül az államhoz január 1-től

Több mint 470 megyei közoktatási intézmény kerül vissza - az adósságállományával együtt - 2012. január 1-jével az állam kezelésébe a kormányhivatalokon keresztül - nyilatkozta a területi közigazgatásért és választásokért felelős államtitkár.

Szabó Erika kifejtette: az átadás-átvételt előkészítő munkálatok már megkezdődtek, a megyei kormányhivatalok és a megyei közgyűlések vezetőiből, továbbá jogászokból, pénzügyi, gazdálkodási szakemberekből álló, 6-10 tagú bizottságok jöttek létre a megyei önkormányzatoktól az államhoz kerülő intézményi körnek, annak eszköz- és vagyonállományának felmérésére.
   
Az érintett intézmények 2012. január 1-jével kerülnek át a kormányhivatalokhoz, azonban csak átmenetileg, a kabinet ugyanis még nem hozott végleges döntést az intézmények működtetésével kapcsolatban - mondta az államtitkár, aki az előzetes adatok alapján arról tájékoztatott, hogy 34 egészségügyi, 475 közoktatási, 132 szociális, gyermekvédelmi és ifjúsági, 77 közművelődési és 25 egyéb intézmény kerülhet a kormányhivatalokon keresztül állami kezelésbe.
   
Hangsúlyozta, ezzel az intézményeket terhelő adósságállomány is átkerül, így "a megyei önkormányzatok fellélegezhetnek", s nem kell aggódniuk sem a dolgozóknak, sem az ellátottaknak. Hozzátette, az átalakítás várhatóan több tízezer közalkalmazottat fog érinteni.
   
Arra a kérdésre, hogy az átszervezés miatt a kormányhivatalok létszámában lesz-e változás, Szabó Erika azt válaszolta: a még kidolgozás alatt álló tervek szerint azok, akik a megyei önkormányzatoknál jelenleg ezen intézmények működtetésével, irányításával foglalkoznak, átkerülnek a megyei kormányhivatalokhoz, és ott dolgoznak majd tovább.

MTI 

Kompetenciamérés 2025: a zalai középisolások lekörözték Budapestet történelemből Közoktatás Gál Luca

Kompetenciamérés 2025: a zalai középisolások lekörözték Budapestet történelemből

A 2025-ös országos kompetenciamérésen összességében javultak a diákok történelemből elért eredményei, ám az ötödikeseknél komoly visszaesés látszik: 2024-hez képest átlagosan 47 képességponttal gyengébb eredményt értek el. Minden más évfolyamon viszont legalább 32 ponttal jobb teljesítményt mértek, mint egy évvel korábban. Egy nagydobosi iskola, túlszárnyalva az országos átlagot, messze a legjobbak között teljesített a 6. évfolyamos felmérésen.