LMP: a tanárok joggal érezhetik úgy, hogy Hoffmann gúnyt űz belőlük Közoktatás
Eduline

LMP: a tanárok joggal érezhetik úgy, hogy Hoffmann gúnyt űz belőlük

Az LMP véleménye szerint ámítás és valóság kettőssége jellemzi a most kezdődő tanévet, mert a "nagy csinnadrattával" újranyitott néhány kisiskoláról szóló sikerpropaganda mellett sok tucat idén bezárt vagy anyagi kényszerből egyházi fenntartásba adott önkormányzati iskoláról is beszámoltak a hírek - írta közleményében Osztolykán Ágnes.

Az Országgyűlés Oktatási, tudományos és kutatási bizottságának alelnöke úgy fogalmaz, hogy a jómódúakat támogató egykulcsos adórendszer bevezetését az iskolák és a pedagógusok is megszenvedték, az Orbán-kormány az oktatásra fordított kiadásokat idén is csökkentette, és várhatóan jövőre tovább fogja.

Az első félévben soha nem látott, 10 százalékot meghaladó reáljövedelem-csökkenést szenvedtek el a pedagógusok, akik okkal érezhetik úgy, hogy "a pedagóguséletpálya-modellt egyre csak ígérgető Hoffmann Rózsa gúnyt űz belőlük" - fogalmaz a képviselő.

A politikus szerint eközben bizonytalanságban tartják a nagyszámú, hátrányos helyzetűekkel foglalkozó alapítványi iskolákat, amelyeknek a finanszírozását a kormány csak az utolsó pillanatban biztosította, de azt is csak év végéig. Hozzáteszi, hogy bizonytalanságban tartják az összes többi oktatási intézményt is, mert az oktatásért felelős minisztérium nyílt vitában áll az önkormányzati minisztériummal az általános iskolák államosításának mértékéről és mikéntjéről.

Osztolykán Ágnes úgy véli: "jön a csoportösszevonás, az óraszámemelés, a jubileumi jutalmak és a túlórapénzek elvonása". Szavai szerint így érthetővé válik, hogy a kormány egyik első intézkedése miért a sztrájkjog korlátozása volt, illetve hogy a tervezett új Munka törvénykönyvével miért szűkítenék tovább a szakszervezetek mozgásterét.

MTI
„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni” Közoktatás Székács Linda

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni”

Bóják között szlalomozó, alagutakon átbújó macskák. Így is lehet irodalmat tanulni vagy épp kötelező olvasmányokból számot adni a Terápiás és Segítő Macskákért Alapítvány rendhagyó irodalomóráján. A tanulás így nem csak szórakoztató, de észrevétlen is lehet, és olyan gyerekek is bevonódnak az órákba, akik általában vagy nem szólalnak meg, vagy a zavaró viselkedésükről ismertek.