Leszerepeltek a tanárok: siralmas eredmény született a versenyvizsgán Közoktatás
Eduline

Leszerepeltek a tanárok: siralmas eredmény született a versenyvizsgán

A címzetes tanári állásra pályázók hetven százaléka közepes vagy gyenge eredménnyel zárta a pedagógusoknak szervezett versenyvizsgát Romániában. Az oktatási statisztikák szerint a tanári vizsgák eredménye évről évre rosszabb.

Idén a pedagógusok mindössze harminc százaléka szerzett 7-es vagy jobb jegyet – nekik van esélyük arra, hogy megkapják valamelyik betöltetlen tanári állást – írja a manna.ro. A versenyvizsgára – amely alapján a pedagógusok megkaphatják a betöltetlen álláshelyeket – több mint 38 ezren jelentkeztek, de kilencezren végül nem töltötték ki a tesztet, ők személyes vagy egészségügyi okokra hivatkoztak.

Összesen ötvenöt pedagógus bukott le puskázás közben, őket azonnal kizárták a versenyvizsgáról. A tanárok informatikából, valamint különböző művészeti tantárgyakból vizsgáznak, szakjuknak megfelelően. Nyelvvizsgát azok tesznek, akik más nyelven végezték az egyetemet, mint a megpályázott állás oktatási nyelve.

Egy-egy betöltetlen állásra több százan pályáznak – pedig az iskolák többsége csupán határozott időre keres helyettesítő tanárt. Több megyében négyszeres a túljelentkezés a magyar nyelv és irodalom, és kétszeres a matematika szakos tanári állásokra. A tanári versenyvizsgáról bővebb információkat itt találsz.

A versenyvizsgák eredménye azért is kínos a romániai oktatási minisztérium számára, mert a 2011-es érettségi minden eddiginél rosszabbul sikerült - több középiskolában egyetlen diák sem tudott átmenni a vizsgán, ezért vizsgálatokat indítottak. A siralmas eredményekről bővebben itt olvashatsz.

eduline

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt" Közoktatás Kurucz Tünde

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt"

Az SNI-s, BTMN-es diákok száma nő, sok gyerek nem iskolaéretten kezdi az elsőt, a gyermekotthonból érkezőket pedig szinte lehetetlen feladat a többiekkel együtt tanítani - mondja Judit (Nevét a kérésére megváltoztattuk – A Szerk.), aki 1994 óta dolgozik egy vidéki általános iskolában tanítóként, most már nyugdíjasként. Szerinte bár a mai gyerekek okosabbak, tájékozottabbak, de az önállósodásukat a felgyorsult élet és az okoseszközök háttérbe szorítják.