Több mint tizennégy általános iskolát vett át a szegedi egyházmegye Közoktatás
Eduline

Több mint tizennégy általános iskolát vett át a szegedi egyházmegye

Jelentősen nőtt a katolikus Szeged-Csanádi Egyházmegye kezelésébe vett közoktatási intézmények száma; ősztől a korábbi több mint négyezer helyett már hat és fél ezer gyereket oktatnak, nevelnek az óvodákban, az általános iskolákban és a középfokú intézményekben - közölte az egyházmegye püspöke.

Kiss-Rigó László elmondta: a korábbi években mindössze tizenhárom intézmény volt az egyházmegye irányítása alatt, de a nyár végétől ezek köre tizenhárom település összesen több mint tucatnyi intézményével bővül.
   
Szeptembertől mintegy 6500 diákkal működik a közoktatási hálózat. A püspök úgy fogalmazott: ahol helyi igény volt, és azt nemcsak a fenntartó, hanem a szülők is megfogalmazták, ott átvette az egyház az intézményeket. Mint mondta, nem a gazdasági szempont volt a mérvadó, hanem a keresztény értékrend, oktatás, nevelés.
   
Az intézményhálózat Csongrádon a Nagyboldogasszony Általános Iskolával, Kunszentmártonban a Szent Anna Katolikus Óvodával, Orosházán az Eötvös József Katolikus Óvodával és Iskolával, Bakson a Szent Miklós Katolikus Óvoda és Általános Iskolával, Pusztaföldváron a Szent Imre Katolikus Óvodával és Általános Iskolával, Zsombón a Nefelejcs Katolikus Óvodával és a Szent Imre Katolikus Iskolával, Battonyán a Mikes Kelemen Katolikus Gimnázium és Szakközépiskolával bővült.
   
Ezen túlmenően néhány kisebb településen is átvesznek intézményeket, amelyeket a nagyobbak tagintézményeként működtetnek majd. Ilyen lesz a békéscsabai Savio Szent Domokos Általános Iskola telephelyeként működő kamuti és a gerendási általános iskola, de új intézményei lesznek a Dóci Általános Iskola és Óvodának is Harkánykötönyben, Kömpöcön, Pusztamérgesen és Öttömösön. Hány iskola kerül az egyházakhoz szeptembertől? Összefoglalónkat itt olvashatod el.

MTI 

 

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt" Közoktatás Kurucz Tünde

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt"

Az SNI-s, BTMN-es diákok száma nő, sok gyerek nem iskolaéretten kezdi az elsőt, a gyermekotthonból érkezőket pedig szinte lehetetlen feladat a többiekkel együtt tanítani - mondja Judit (Nevét a kérésére megváltoztattuk – A Szerk.), aki 1994 óta dolgozik egy vidéki általános iskolában tanítóként, most már nyugdíjasként. Szerinte bár a mai gyerekek okosabbak, tájékozottabbak, de az önállósodásukat a felgyorsult élet és az okoseszközök háttérbe szorítják.