Újabb változás: már a 2011/2012-es tanévben kötelező lesz a mindennapos sport Közoktatás
Eduline

Újabb változás: már a 2011/2012-es tanévben kötelező lesz a mindennapos sport

Ősztől minden nap lesz testmozgás az iskolákban, erről hamarosan rendeletet hoz a kormány – mondta az MR1-Kossuth Rádiónak Czene Attila sportért felelős államtitkár.

Az államtitkár hozzátette: a tervek szerint a jövőre életbe lépő közoktatási törvény pedig naponta ír majd elő testnevelésórát, ez azért fontos, mert a gyerekek háromnegyede csak az iskolában sportol.

A mindennapos testnevelés tavaly nyáron már felmerült az elképzelések között a parlamentben. A sporttal összefüggő egyes törvények módosításáról szóló indítványt július 2-án nyújtották be Fidesz-KDNP-s politikusok, és abban egyebek mellett az általános iskola valamennyi évfolyamán kötelezővé tették volna a mindennapi, heti öt kötelező testnevelés órát. A heti öt testnevelésóra bevezetéséről szóló összefoglalónkat itt olvashatod el.

A közoktatási törvényt módosító, a mindennapos testnevelés órát előíró rendelkezéseket a 2011-2012-es tanévben vezették volna be az első és az ötödik évfolyamon, majd felmenő rendszerben alkalmazták volna. Később azonban az oktatási bizottság olyan javaslatot nyújtott be, amely szakmapolitikai egyeztetések szükségességére hivatkozva kivette a mindennapi testnevelésórákra vonatkozó rendelkezéseket az eredeti javaslatból.

Az eredeti javaslat miatt a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetének akkori elnöke, Kerpen Gábor július elején levélben fordult az Országgyűlés oktatási bizottságának tagjaihoz. Az érdekvédő szerint a heti öt testnevelésóra érdemi megvalósítása nagy nehézségbe ütközik, és az intézmények meghatározó részében középtávon is megvalósíthatatlan a kötelező órák részeként.

eduline
Európában példátlan antipedagógia: így választja szét a hátrányos helyzetű és a középosztálybeli gyerekeket a magyar oktatás Közoktatás Kurucz Tünde

Európában példátlan antipedagógia: így választja szét a hátrányos helyzetű és a középosztálybeli gyerekeket a magyar oktatás

Spontán jelenség vagy rendszerszintű probléma, ha jobb körülmények között élő tanulókat a szülők olyan iskolába viszik, ahol alig vagy nincsenek hátrányos helyzetű diákok? Mit lehet ez ellen tenni, és ha minden így marad, annak milyen következményei lehetnek? Nahalka István oktatáskutatóval beszélgettünk.