Összevonnának 14 fővárosi középiskolát, több százan veszíthetik el az állásukat Közoktatás
Edupress

Összevonnának 14 fővárosi középiskolát, több százan veszíthetik el az állásukat

Egységes irányítás alá vonhatnak több fővárosi középiskolát és kollégiumot, az összevonás 386 álláshely megszűnését eredményezné, a legtöbb középiskolában két-három fő elbocsátásra kell felkészülni - írja a Világgazdaság.

Az összevonásról szóló javaslat május 25-én kerül a Fővárosi Közgyűlés elé, és ha létrejön a 14 középiskolát összefogó Gimnáziumok Gazdasági Szervezete, akkor annak vezetőjét is a közgyűlés szavazatai alapján választanák meg. Az intézmény fővárosi költségvetési szervként működne, és vagyongazdálkodási, építményüzemeltetési, valamint számviteli feladatokat látna el, illetve az önállóan működő intézmények használatában lévő ingatlanok üzemeltetése is a szervezet hatáskörébe tartozna.

Elitiskolákat is érint az összevonás


Az egységesítés néhány elitintézményt is érintene, például a Fazekas Mihály Fővárosi Gyakorló Általános Iskolát és Gimnáziumot. A középiskolák mellett egységes irányítás alá vonnának 17 kollégiumot is. Az átalakítás közel négyszáz fő elbocsátásával járna. A megszűnő budapesti iskolákról szóló összefoglalónkat itt olvashatod el.

A Fővárosi Közgyűlés felsőoktatási témákról is tárgyal, például a Hallgatói Önkormányzatok Országos konferenciájával, az Eötvös Loránd Tudományegyetemmel és a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemmel tervezett együttműködési megállapodásról. Utóbbi intézmény ezek után részt venne a tömegközlekedési tervek és fejlesztési tanulmányok elkészítésében, a tömegközlekedés informatikai rendszerének kialakításában, és az ő laborjaikban végeznék el a fővárosi útépítések minőségellenőrzését is.

edupress
„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni” Közoktatás Székács Linda

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni”

Bóják között szlalomozó, alagutakon átbújó macskák. Így is lehet irodalmat tanulni vagy épp kötelező olvasmányokból számot adni a Terápiás és Segítő Macskákért Alapítvány rendhagyó irodalomóráján. A tanulás így nem csak szórakoztató, de észrevétlen is lehet, és olyan gyerekek is bevonódnak az órákba, akik általában vagy nem szólalnak meg, vagy a zavaró viselkedésükről ismertek.