A kötelező óraszámok helyett a törvényben megszabott heti kötelező munkaidő 80 százalékát kellene a pedagógusoknak a közoktatási intézményekben eltölteniük - többek között ezt javasolná az oktatási államtitkárság az új közoktatási törvényben.
Az államtitkárság valamennyi iskolának kérdőíveket küldött szét. Az elektronikus válaszokat csütörtökig várják, akadályoztatás esetén péntekig lehet visszaküldeni a véleményeket - olvasható az MTI-hez eljuttatott dokumentumban.
Gloviczki Zoltán közoktatási helyettes államtitkár levelében azt írta, hogy a pedagógus-életpályamodell és az abban megismert magasabb alapbérek, átlátható és kiszámítható javadalmazás bevezetését a társadalmi konzultáció nagy tetszéssel fogadta.
Az életpályamodell bevezetése esetén az átlátható és rendszerezett intézményfenntartás és -finanszírozás kialakításához öt kérdésre várnak választ. Kíváncsiak arra, hogy az életpályamodell feltételei mellett egyetértenek-e a pedagógusok azzal, hogy a törvényben megszabott heti munkaidő 80 százalékát kötelezően munkahelyi tevékenységgel töltsék. Ezeken belül az órarend szerinti foglalkozással lekötött óra nem lehet kevesebb, mint a jelenlegi kötelező óraszám, a szervezett nevelő-oktató munkához köthető valamennyi egyéb tevékenységre pedig az igazgató saját hatáskörében jelöli ki munkatársait.
Arra is választ várnak, támogatják-e a pedagógusok, hogy a megtartott tanóráik kötelező száma tanított szakjaiktól, csoportjaik létszámától vagy egyéb szempontoktól függően differenciálható legyen.
Szeretnék tudni, egyetértenek-e azzal, hogy az állam nagyobb felelősséget vállaljon a közoktatási intézmények fenntartásában, illetve támogatja-e, hogy a pedagógusbéreket és azok járulékait az állam egészében és közvetlenül finanszírozza. Kíváncsiak arra is, hogy egyetértenek-e a pedagógusok állami alkalmazásával, a munkáltatói jogok egy részét továbbra is az igazgató hatáskörében tartva.
Az MTI úgy tudja, hogy a tervezett lépések miatt "bizonyos arányú" létszámleépítés elkerülhetetlen, de ezt az államtitkárság úgy szeretné megoldani, hogy a nyugdíjba vonulókat "nem pótolják" a rendszerben.
Május végén tárgyal a kormány a közoktatási koncepcióról
Az új közoktatási törvény koncepciójának végleges változatát május végén tárgyalja a kormány, a jogszabálytervezet pedig várhatóan szeptemberben kerül az Országgyűlés elé - közölte a kormányszóvivő, miután a kabinet április 20-i ülésén első olvasatban megvitatta a közoktatási koncepciót. Az új közoktatási törvény tervezetéről bővebben itt olvashatsz.
Nagy Anna azt mondta, ha tartani tudják a tervezett ütemet, 2012 szeptemberétől már az új közoktatási törvény rendelkezései lesznek érvényesek az iskolákra. Az elsődleges cél az, hogy hosszú távon működtethető, kiszámítható, azonos feltételeket nyújtó, államilag biztosított rendszer jöjjön létre, amelyben nincsenek kódolva azok a pénzügyi nehézségek, amelyek a jelenlegi szisztémában - hangsúlyozta a kormányszóvivő.
MTI
Gloviczki Zoltán közoktatási helyettes államtitkár levelében azt írta, hogy a pedagógus-életpályamodell és az abban megismert magasabb alapbérek, átlátható és kiszámítható javadalmazás bevezetését a társadalmi konzultáció nagy tetszéssel fogadta.
Az életpályamodell bevezetése esetén az átlátható és rendszerezett intézményfenntartás és -finanszírozás kialakításához öt kérdésre várnak választ. Kíváncsiak arra, hogy az életpályamodell feltételei mellett egyetértenek-e a pedagógusok azzal, hogy a törvényben megszabott heti munkaidő 80 százalékát kötelezően munkahelyi tevékenységgel töltsék. Ezeken belül az órarend szerinti foglalkozással lekötött óra nem lehet kevesebb, mint a jelenlegi kötelező óraszám, a szervezett nevelő-oktató munkához köthető valamennyi egyéb tevékenységre pedig az igazgató saját hatáskörében jelöli ki munkatársait.
Arra is választ várnak, támogatják-e a pedagógusok, hogy a megtartott tanóráik kötelező száma tanított szakjaiktól, csoportjaik létszámától vagy egyéb szempontoktól függően differenciálható legyen.
Szeretnék tudni, egyetértenek-e azzal, hogy az állam nagyobb felelősséget vállaljon a közoktatási intézmények fenntartásában, illetve támogatja-e, hogy a pedagógusbéreket és azok járulékait az állam egészében és közvetlenül finanszírozza. Kíváncsiak arra is, hogy egyetértenek-e a pedagógusok állami alkalmazásával, a munkáltatói jogok egy részét továbbra is az igazgató hatáskörében tartva.
Az MTI úgy tudja, hogy a tervezett lépések miatt "bizonyos arányú" létszámleépítés elkerülhetetlen, de ezt az államtitkárság úgy szeretné megoldani, hogy a nyugdíjba vonulókat "nem pótolják" a rendszerben.
Május végén tárgyal a kormány a közoktatási koncepcióról
Az új közoktatási törvény koncepciójának végleges változatát május végén tárgyalja a kormány, a jogszabálytervezet pedig várhatóan szeptemberben kerül az Országgyűlés elé - közölte a kormányszóvivő, miután a kabinet április 20-i ülésén első olvasatban megvitatta a közoktatási koncepciót. Az új közoktatási törvény tervezetéről bővebben itt olvashatsz.
Nagy Anna azt mondta, ha tartani tudják a tervezett ütemet, 2012 szeptemberétől már az új közoktatási törvény rendelkezései lesznek érvényesek az iskolákra. Az elsődleges cél az, hogy hosszú távon működtethető, kiszámítható, azonos feltételeket nyújtó, államilag biztosított rendszer jöjjön létre, amelyben nincsenek kódolva azok a pénzügyi nehézségek, amelyek a jelenlegi szisztémában - hangsúlyozta a kormányszóvivő.
MTI