Pokorni: egy ideig még nem lesz pénz a tanárok fizetésének jelentős emelésére Közoktatás
Eduline

Pokorni: egy ideig még nem lesz pénz a tanárok fizetésének jelentős emelésére

Két-négy éven belül nem áll rendelkezésre annyi pénz, hogy a meglévő 170 ezer pedagógus számára érzékelhető bérnövekedést tudjunk finanszírozni – mondta Pokorni Zoltán a PISA 2009 című budapesti konferencián.

 

Az Országgyűlés oktatási, tudományos és kutatási bizottságának elnöke szerint vagy átalakítják a bérstruktúrát, és a pályakezdőkre fókuszálnak, előnyben részesítik a tanítókat, mint Dél-Koreában, Szingapúrban, vagy "kevesebb, de jobban kiválasztott pedagógus a záloga az oktatásnak". Mennyit keres egy általános iskolai, egy középiskolai és egy egyetemi tanár? Összefoglalónkat itt olvashatod el.

"Szabad-e 170 ezer pedagógussal kalkulálni, vagy tisztességes alkut, megállapodást (kell) kínálni, hogy ennyi embert ez az ország nem tud fenntartani? Szerintem ez utóbbi a tisztességesebb megoldás, semmint várni, hogy lesz pénz, mert az elmúlt húsz évben sem volt" - jelentette ki.

Pokorni Zoltán: két-négy éven belül nem tudják jelentősen emelni a tanárok fizetését

Pokorni Zoltán azt mondta, hogy "egyszerre kellene az egész országot megmozdítanunk. Annyi pénz ma Magyarországon nincs, hogy az egészségügy, az oktatás, a tudományos élet, a szociális ellátás, az időskori ellátás kérdéseit egyik napról a másikra megoldjuk." Arra hívta fel a figyelmet, hogy reális, "hihető, kiszámítható, megérthető", hosszú távú életpályamodelleket kell alkotni.

MTI

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el Felsőoktatás Székács Linda

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el

A magyar felsőoktatás-politika évről évre sikerként könyveli el, hogy nagyjából az elmúlt három évben jelentősen nőtt a magyar egyetemekre jelentkezők és felvettek száma. Arról viszont nincsenek statisztikák, hogy a felvettek közül végül ténylegesen hányan iratkoznak be és kezdik el a tanulmányaikat a magyar intézményekben. A meglévő adatok viszont azt mutatják; gyakran épp a legtehetségesebb diákok azok, akik nem itthon folytatják.