A 11 éves Victoria Cowie IQ-szintje már most meghaladja Albert Einsteinét és Charles Darwinét: az állatorvosi egyetemre készülő brit diák 162 pontos tesztet írt, ezzel nemcsak kortársait, hanem a világ vezető kutatóinak többségét is lekörözte.
A 11 éves lány 162 pontos eredményével tagja lett a Mensának, vagyis a világ legmagasabb intelligenciahányadosával rendelkező emberek társaságának. A hivatalos IQ-teszten elért pontszámával már most lekörözte a Microsoft tulajdonosát, Bill Gates ugyanis „csak” 160 pontosra írta meg a tesztet. Valószínűleg Albert Einstein is lemaradt volna Victoria Cowie mögött – bár a fizikus soha nem vett részt intelligenciamérésen, a kutatók szerint valószínűleg 160 pontot ért volna el. Hogyan lehet mérni az intelligenciát, és mit érdemes tudni az iq-tesztekről? Összefoglalónkat itt olvashatod el.
A diák nemcsak tanárait, hanem szüleit is meglepte, édesanyja a The Sun című brit bulvárlapnak azt mondta: először el sem hitték, hogy szinte hibátlanul oldotta meg a tesztet, nagyon büszkék rá. „Csodálkoztunk az eredményen, mert nem bújja egész nap a tankönyveit. Ő egy igazi kamaszlány, aki szereti a focit, a színházat és a zenét, állatorvos szeretne lenni” – mondta Alison Cowie. Victoriát és szüleit már négy neves magániskola kereste meg, ingyenes oktatást és tehetségfejlesztő foglalkozásokat ajánlva.
eduline
A diák nemcsak tanárait, hanem szüleit is meglepte, édesanyja a The Sun című brit bulvárlapnak azt mondta: először el sem hitték, hogy szinte hibátlanul oldotta meg a tesztet, nagyon büszkék rá. „Csodálkoztunk az eredményen, mert nem bújja egész nap a tankönyveit. Ő egy igazi kamaszlány, aki szereti a focit, a színházat és a zenét, állatorvos szeretne lenni” – mondta Alison Cowie. Victoriát és szüleit már négy neves magániskola kereste meg, ingyenes oktatást és tehetségfejlesztő foglalkozásokat ajánlva.
Az IQ (intelligence quotient, azaz intelligenciahányados) egy viszonyító szám, amelynek segítségével kimutatható, hogy a vizsgált felnőtt vagy gyerek pillanatnyi értelmi képessége és az azonos életkorú, átlagos értelmi képességekkel rendelkezők szellemi teljesítménye között milyen mértékű pozitív vagy negatív eltérés van. |
eduline