Egyre hosszabb a "feketelista": újabb iskolákat zárnak be Közoktatás
Eduline

Egyre hosszabb a "feketelista": újabb iskolákat zárnak be

Egy középiskola és egy általános iskola bezárását és több oktatási intézmény összevonását javasolja az a tervezet, amelyet a szombathelyi önkormányzat megbízásából készített egy intézmény.

Több városi és kistelepülési iskolát szüntetnek meg szeptembertől - a bezárásra ítélt intézmények listáját itt találod, az önkormányzatok furcsábbnál furcsább iskolamentési kísérleteiről pedig itt olvashatsz.
A Közép-dunántúli Regionális Pedagógiai Intézet (KÖRPI) szakértői által készített kilencvenoldalas munkaanyagot, amelyről még csak ezután tárgyal majd az önkormányzat oktatási bizottsága, és várhatóan áprilisban kerül a közgyűlés elé, szerdán feltették az önkormányzat honlapjára. A tanulmány készítői a  Szent Györgyi Albert Középiskola és a Reguly Antal Általános Iskola bezárását, illetve az oktatás kifutó rendszerű megszüntetését javasolják a két intézményben. Az iskolák speciális osztályait, a Szent Györgyi esetében például a videó-drámaosztályt és a sportosztályt, valamint az egészségügyi szakmacsoportot oktató osztályokat más középiskolák vennék át.

A főként német nemzetiségi oktatást végző Reguly Antal Általános Iskolát a Désy Huber Általános Iskolával vonnák össze, ezt azonban még egyeztetni kell a helyi német kisebbségi önkormányzattal is. Közös igazgatás alatt működtetnék a Gépipari, Informatikai Szakközépiskolát, a Puskás Tivadar Fém és Villamossági Szakközépiskolát, valamint a Savaria Szakközépiskolát és az érintett középiskolák kollégiumait is. Miért vannak bajban az önkormányzatok, és hol került veszélybe az iskolák működtetése? Összefoglalónkat itt olvashatod el.

Ugyancsak közös igazgatást és működtetést javasolnak a külső szakemberek a Horváth Boldizsár Közgazdasági Informatikai Szakközépiskola és Kollégium, valamint a Kereskedelmi és Vendéglátóipari Szakközépző Iskola és Kollégium esetében is.

Az oktatási intézmények átvilágítása után a tanulmány készítői rámutatnak arra is, hogy több intézményben ugyanolyan, vagy egymáshoz nagyon hasonló szakképzést nyújtottak. Ezek összehangolásában szerintük a térségi integrált szakképző központ nyújthat segítséget. A tanulmány készítői hangsúlyozzák, a jelenlegi oktatási intézményhálózat fenntartása mellett már nem érthetők el komoly megtakarítások, ehhez a struktúra megváltoztatására van szükség.

MTI
„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni” Közoktatás Székács Linda

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni”

Bóják között szlalomozó, alagutakon átbújó macskák. Így is lehet irodalmat tanulni vagy épp kötelező olvasmányokból számot adni a Terápiás és Segítő Macskákért Alapítvány rendhagyó irodalomóráján. A tanulás így nem csak szórakoztató, de észrevétlen is lehet, és olyan gyerekek is bevonódnak az órákba, akik általában vagy nem szólalnak meg, vagy a zavaró viselkedésükről ismertek.