Figyelem: jövő hét szombaton tanítási nap lesz Közoktatás
Eduline

Figyelem: jövő hét szombaton tanítási nap lesz

2011-ben összesen két szombati tanítási nap lesz, az első jövő hétre esik: a diákoknak március 19-én a március 14-i pihenőnapot kell majd ledolgozni.

Az általános- és középiskolák többségében hétfői órarend szerint tartják meg a tanórákat, a tanítási hét így négynapos lesz.

Ebben a félévben már nem lesz több szombati tanítási nap, a következő már a 2011/2012-es tanévre esik: november 5-én az október 31-i pihenőnapért cserébe kell majd iskolapadba ülni, ismét hétfői órarend szerint.

Ilyen lesz a 2010/2011-es tanév második féléve

2011. április 21-26.: tavaszi szünet

A tavaszi szünet idén hatnapos lesz, szerdától szerdáig tart majd: a szünet előtti utolsó tanítási nap április 20-a, az első tanítási nap pedig április 27-e.

2011. április 29.: a végzős középiskolások utolsó tanítási napja

Az idén érettségiző vagy szakvizsgázó diákok ezen a napon vesznek részt utoljára az órákon.

2011. május 2-23.: írásbeli érettségi vizsgák

2011-ben a tavaszi érettségi időszak május 2-án, hagyományosan az írásbeli magyar nyelv és irodalom érettségivel kezdődik.

2011. június 2-8.: emelt szintű szóbeli érettségi vizsgák

Az emelt szintű szóbeli érettségit választó diákoknak idén is háromtagú tantárgyi bizottságok előtt kell vizsgázniuk.

2011. június 14-28.: középszintű szóbeli érettségi vizsgák

A középiskolákban megszervezett középszintű szóbeli érettségi időszak június 14-én kezdődik és június 28-ig tart.

2011. június 15.: a tanév utolsó napja

A nyári szünet első napja június 16-a, csütörtök.

eduline

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el Felsőoktatás Székács Linda

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el

A magyar felsőoktatás-politika évről évre sikerként könyveli el, hogy nagyjából az elmúlt három évben jelentősen nőtt a magyar egyetemekre jelentkezők és felvettek száma. Arról viszont nincsenek statisztikák, hogy a felvettek közül végül ténylegesen hányan iratkoznak be és kezdik el a tanulmányaikat a magyar intézményekben. A meglévő adatok viszont azt mutatják; gyakran épp a legtehetségesebb diákok azok, akik nem itthon folytatják.