Tanodahálózatot hoznak létre hátrányos helyzetű diákoknak Közoktatás
Eduline

Tanodahálózatot hoznak létre hátrányos helyzetű diákoknak

Kincses Sziget - Térségi Tanoda Hálózat elnevezéssel, 150 millió forint uniós támogatással hátrányos helyzetű, főleg cigány származású gyerekeknek indul tanodai program Borsod-Abaúj-Zemplén megye leghátrányosabb helyzetű településein.

Káló Károly tájékoztatása szerint a projekt az előkészítést követően - a szendrőládi Bhim Rao Egyesület koordinálásával - március 1-jén indul el Edelényben, Szendrőládon, Szendrőn, Perkupán és Bódvaszilason.
   
A program célja a minőségi oktatás támogatása, valamint az egész életen át tartó tanulásnak a kultúra eszközeivel való elősegítése a leghátrányosabb helyzetű kistérségek esélyegyenlősége érdekében.
   
A szendrőládi egyesület az elmúlt év végén kezdte meg a projekt kidolgozását azért, hogy csaknem 250 hátrányos vagy halmozottan hátrányos helyzetű, az általános iskola felső tagozatán vagy középiskolában tanuló gyermek tanórán kívüli oktatása megvalósulhasson, iskolai hátrányaikat leküzdhessék.
   
A program olyan pedagógiai módszereket vezet be, amelyek elősegítik a családias légkör kialakítását a tanodákban, növelik a diákok önbizalmát, és olyan élményekhez juttathatják őket, amelyek jobb sorban élő iskolatársaik számára természetesek; ehhez a térség pedagógusainak minden tudására szükség van - tette hozzá a projekt vezetője.
   
A tanodai foglalkozások mellett pályaorientációs, drogprevenciós, kulturális és szabadidős programok is szerepelnek a tanodai órákon, nagy hangsúlyt kap továbbá a nyelvoktatás és az informatikai képzés is.
   
A 150 millió forint uniós forrásból megvalósuló, 2012 augusztusáig tartó projekt keretében az öt tanoda számítástechnikai berendezéseket, bútorokat, oktatási segédeszközöket, a szabadidő eltöltésére alkalmas játékokat, sporteszközöket kap.

MTI 

 

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el Felsőoktatás Székács Linda

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el

A magyar felsőoktatás-politika évről évre sikerként könyveli el, hogy nagyjából az elmúlt három évben jelentősen nőtt a magyar egyetemekre jelentkezők és felvettek száma. Arról viszont nincsenek statisztikák, hogy a felvettek közül végül ténylegesen hányan iratkoznak be és kezdik el a tanulmányaikat a magyar intézményekben. A meglévő adatok viszont azt mutatják; gyakran épp a legtehetségesebb diákok azok, akik nem itthon folytatják.