Iskolapszichológus segít a devecseri diákoknak Közoktatás
Eduline

Iskolapszichológus segít a devecseri diákoknak

Iskolapszichológus nyújt segítséget a devecseri iskolában tanulóknak és pedagógusoknak a katasztrófa feldolgozásához, a szakember év végéig közvetít a szülők, diákok és tanárok között.

A devecseri iskolában az "élet visszatért a régi kerékvágásba", de az októberi vörösiszap-katasztrófa "nem múlt el nyomtalanul" - fogalmazott Eszterhainé Fatalin Ilona igazgató. Hozzátette: a gyerekek konfliktustűrő-képessége érzékelhetően kisebb lett, ezért van szükség a pszichológus segítségére az iskolában tanító 58 pedagógusnak és a gyerekeknek is.

Tanítási óra a devecseri iskolában - pszichológus segít a diákoknak


A szakembert adományozók segítségével finanszírozza az intézmény, és a Máltai Szeretetszolgálat szervezésében is szolgálatot teljesít két pszichológus Devecserben mostantól három héten át, heti két alkalommal.

Eszterhainé Fatalin Ilona elmondta, hogy a pszichológusok több héten át tartó konfliktuskezelő tréningeket tartanak az alsó tagozatos tanítóknak és az óvodapedagógusoknak, és segítik a tanárok szülőkkel való kapcsolattartását is.

Szólt arról is, hogy az általános iskolásoknak már nem kell Somlószőlősön tanulniuk, a 352 diák jelenleg a város három iskolaépületében tanul. A főépület a Várkert utcában van, de tanítanak a Petőfi téren és a Deák téren is. Októbertől a katasztrófa miatt a várostól 30 kilométerre lévő Somlószőlősön tanultak az alsó és a felső tagozatosok is, és a kicsik még novemberben is ott jártak iskolába.

Az iskola épületeiben nem okozott kárt a vörösiszap, de az intézményben a kármentesítési munkálatok miatt, illetve az iskolában kialakított átmeneti szálláshely működéséig rövid ideig szünetelt az oktatás - emlékeztetett az igazgatónő. Elmondta, hogy adományokból tanulmányi ösztöndíjpályázatot hirdettek, és a legjobban teljesítő diákokat - közöttük a 48 iszapkárosult gyermeket - februárban pénzzel is jutalmazzák.

MTI
„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni” Közoktatás Székács Linda

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni”

Bóják között szlalomozó, alagutakon átbújó macskák. Így is lehet irodalmat tanulni vagy épp kötelező olvasmányokból számot adni a Terápiás és Segítő Macskákért Alapítvány rendhagyó irodalomóráján. A tanulás így nem csak szórakoztató, de észrevétlen is lehet, és olyan gyerekek is bevonódnak az órákba, akik általában vagy nem szólalnak meg, vagy a zavaró viselkedésükről ismertek.