Nehéz és "érthetetlen" feladatokat kaptak a felvételiző diákok? Közoktatás
Eduline

Nehéz és "érthetetlen" feladatokat kaptak a felvételiző diákok?

Míg az elmúlt években a nyelvi logikára és a kreativitásra építették a nyolc évfolyamos gimnáziumokba jelentkezők felvételi feladatlapját, idén más típusú feladatokat kaptak a negyedikes diákok – írja a Győrinap.

„Korábban alkalmazási feladatok voltak, idén azonban inkább információ-visszakérdezés történt. Ez azért érthetetlen, mert a nyolc évfolyamos képzés feladatává a tehetséggondozást szeretnék tenni, most viszont nagyon sok feladat kért direkt információt a tankönyvből” – mondta Német Tibor, a győri Kazinczy Ferenc Gimnázium igazgatója.

A pedagógus szerint idén kifejezetten nehéz volt a negyedikes általános iskolások magyar nyelvi feladatlapja, és módosítottak a fogalmazás javítási útmutatóján is: ha valaki nem tudta befejezni a szöveget, akkor a tartalomra, a nyelvhelyességre és a külalakra is csak részpontokat kaphatott. „Végig komolyan kellett koncentrálni, ki is használták a gyerekek a negyvenöt percet. Először fordult elő az, hogy a matematika írásbeli sokkal jobban sikerült, mint az anyanyelvi” – tette hozzá. A négyosztályos középiskolák felvételi feladatsora nem volt nehéz, a kérdéseket szaktanárokkal elemeztük és értékeltük - összefoglalónkat itt olvashatod el.

Feladatlapok és megoldások

Magyar nyelv és irodalom feladatlap nyolc évfolyamos gimnáziumokba jelentkezőknek


Magyar nyelv és irodalom megoldókulcs nyolc évfolyamos gimnáziumokba jelentkezőknek


Matematika feladatlap nyolc évfolyamos gimnáziumokba jelentkezőknek


Matematika megoldókulcs nyolc évfolyamos gimnáziumokba jelentkezőknek

eduline

Európában példátlan antipedagógia: így választja szét a hátrányos helyzetű és a középosztálybeli gyerekeket a magyar oktatás Közoktatás Kurucz Tünde

Európában példátlan antipedagógia: így választja szét a hátrányos helyzetű és a középosztálybeli gyerekeket a magyar oktatás

Spontán jelenség vagy rendszerszintű probléma, ha jobb körülmények között élő tanulókat a szülők olyan iskolába viszik, ahol alig vagy nincsenek hátrányos helyzetű diákok? Mit lehet ez ellen tenni, és ha minden így marad, annak milyen következményei lehetnek? Nahalka István oktatáskutatóval beszélgettünk.