Míg az elmúlt években a nyelvi logikára és a kreativitásra építették a nyolc évfolyamos gimnáziumokba jelentkezők felvételi feladatlapját, idén más típusú feladatokat kaptak a negyedikes diákok – írja a Győrinap.
„Korábban alkalmazási feladatok voltak, idén azonban inkább információ-visszakérdezés történt. Ez azért érthetetlen, mert a nyolc évfolyamos képzés feladatává a tehetséggondozást szeretnék tenni, most viszont nagyon sok feladat kért direkt információt a tankönyvből” – mondta Német Tibor, a győri Kazinczy Ferenc Gimnázium igazgatója.
A pedagógus szerint idén kifejezetten nehéz volt a negyedikes általános iskolások magyar nyelvi feladatlapja, és módosítottak a fogalmazás javítási útmutatóján is: ha valaki nem tudta befejezni a szöveget, akkor a tartalomra, a nyelvhelyességre és a külalakra is csak részpontokat kaphatott. „Végig komolyan kellett koncentrálni, ki is használták a gyerekek a negyvenöt percet. Először fordult elő az, hogy a matematika írásbeli sokkal jobban sikerült, mint az anyanyelvi” – tette hozzá. A négyosztályos középiskolák felvételi feladatsora nem volt nehéz, a kérdéseket szaktanárokkal elemeztük és értékeltük - összefoglalónkat itt olvashatod el.
Feladatlapok és megoldások
Magyar nyelv és irodalom feladatlap nyolc évfolyamos gimnáziumokba jelentkezőknek
Magyar nyelv és irodalom megoldókulcs nyolc évfolyamos gimnáziumokba jelentkezőknek
Matematika feladatlap nyolc évfolyamos gimnáziumokba jelentkezőknek
Matematika megoldókulcs nyolc évfolyamos gimnáziumokba jelentkezőknek
eduline