A közoktatási törvény és a pedagóguséletpálya-modell koncepciója még nem nyerte el végleges formáját, a dokumentumokat jelenleg a minisztériumok véleményezik, az ezalatt megváltozó szöveg pedig később ismét a társadalmi és szakmai szervezetek elé kerül - mondta Gloviczki Zoltán közoktatásért felelős helyettes államtitkár csütörtökön egy budapesti konferencián.
Gloviczki Zoltán a Közoktatási Intézményvezetők Akadémiája elnevezésű rendezvényen az életpályamodellről tartott beszédében hangsúlyozta: elképzelésükhöz mintegy félezer érdemi javaslatcsomag érkezett, és ezek alapján szinte minden mondatában megváltoztatták az eredeti szöveget.
A kormány képviselője szerint a dokumentumban így jelenhetett meg a kéttannyelvű képzés, a nyelvi előkészítés, valamint ez alapján változott meg az intézményvezetők javasolt kinevezési módja; szintén az elmúlt hetek tárgyalásai alatt dolgozták ki a pedagógusokétól eltérő, különálló intézményvezetői életpályamodellt.
Kiemelte: a pedagógusok fizetésemelése fontos, de nem kizárólagos eleme az életpályamodellnek. Az oktatás hatékonysága leginkább a pedagógusok felkészültségén múlik, ezért a koncepció egyebek mellett arra törekszik, hogy a tanári szakma ne csak egérút legyen a különböző egyetemi bölcsészkarokon végzett diákoknak, hanem a pedagógusok ezektől eltérő, célirányos képzésekről kerüljenek ki - fejtette ki Gloviczki Zoltán.
A Magyar Nemzet csütörtöki számában arról ír, hogy a Fidesz-KDNP-frakció oktatási munkacsoportja jelenlegi formájában nem támogatja a felsőoktatási törvény koncepcióját. A Népszava arról közölt cikket, hogy a felsőoktatási és a közoktatási törvény koncepciója sem talált támogatásra szakmai és politikai körökben.
MTI