Március végéig egyeztetne az új közoktatási törvény tervezetéről a PDSZ Közoktatás
Eduline

Március végéig egyeztetne az új közoktatási törvény tervezetéről a PDSZ

Levélben fordult valamennyi parlamenti párt frakcióvezetőjéhez és az Országgyűlés oktatási és tudományos bizottsága elnökéhez a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete (PDSZ) kérve a közoktatási törvények koncepciójáról szóló vita március 31-ig való meghosszabbítását.

Az új közoktatási törvény tervezetéről szóló összefoglalónkat itt olvashatod, a pedagóguséletpálya-modellről és a tanári bérrendszer tervezett változtatásairól szóló cikkünket pedig itt találod.

Mendrey László, a PDSZ elnöke a szakszervezet honlapján közzétett levélben kiemelte: a PDSZ tudomásul veszi, hogy a közoktatási törvény és a pedagógus életpályáról szóló törvény koncepciójának vitája nem szerepel a parlament tavaszi ülésszakának tervezett napirendi pontjai között. Ugyanakkor ezt intő jelnek tartják, mert így a koncepciók törvénnyé válása legalább egy évvel csúszik.
   
Ismereteik szerint a kodifikációra leghamarabb nyáron kerülhet sor, így nem látják akadályát a tervezetek további megvitatásának, s egy széles szakmai alapokon nyugvó javaslatcsomag összeállításának. Azt kérte, a frakcióvezetők kezdeményezzék a tervezetek vitájának újbóli megnyitását, s annak meghosszabbítását március 31-ig. 

Hoffmann Rózsa oktatási államtitkár múlt heti sajtótájékoztatóján az MTI kérdésére közölte: a tárca szándéka a közoktatási és a pedagógus-életpályamodellről szóló törvénytervezet mihamarabbi benyújtása. Megfogalmazása szerint az európai uniós soros elnökség oly mértékben leterheli a kormányt, hogy a kabinet úgy döntött: csak azokat a jogszabályokat veszi fel tavasszal kötelező jogalkotási tervébe, amelyeket mindenek felett meg akar alkotni. Ugyanakkor akár kétszer annyi törvényjavaslatot is be lehet nyújtani - fűzte hozzá akkor az államtitkár.

MTI

 

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el Felsőoktatás Székács Linda

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el

A magyar felsőoktatás-politika évről évre sikerként könyveli el, hogy nagyjából az elmúlt három évben jelentősen nőtt a magyar egyetemekre jelentkezők és felvettek száma. Arról viszont nincsenek statisztikák, hogy a felvettek közül végül ténylegesen hányan iratkoznak be és kezdik el a tanulmányaikat a magyar intézményekben. A meglévő adatok viszont azt mutatják; gyakran épp a legtehetségesebb diákok azok, akik nem itthon folytatják.