Januári pályázatok középiskolásoknak: fotó, művészet és az Európai Unió Közoktatás
Eduline

Januári pályázatok középiskolásoknak: fotó, művészet és az Európai Unió

Az Európai Parlament ifjúsági rendezvények és diákcsereprogramok megszervezésére írt ki pályázatot, a TanárBlog fénykép-, a Pszinapszis pedig képzőművészeti pályázatot hirdet.

Európai Ifjúsági Nagy Károly-díj

Az európai ifjúsági díjra olyan projektekkel lehet pályázni, amelyek elősegítik a közös európai azonosságtudat kialakulását, és gyakorlati példát mutatnak az európaiak közösségként való együttélésére. Az Európai Parlament és az aacheni Nemzetközi Károly-díj Alapítvány közös versenyén az Európai Unió fejlődésével, az integrációval és az európai identitással kapcsolatos kérdésekre kell választ keresni. Pályázni lehet különböző, európai dimenziójú ifjúsági rendezvények, diákcserék szervezésével vagy internetes projektekkel.

A pályázat benyújtásának határideje: 2011. január 23.

XV. Jubileumi Pszinapszis pályázat

A XV. Jubileumi Pszinapszis kulturális stábja képző-, illetve iparművészeti alkotásokat vár. Festményeket, rajzokat, grafikákat és fotókat is küldhetsz, a művek bármilyen témájúak lehetnek, de előnyt jelent, ha illeszkedik a XV. Pszinapszishoz, amelynek idei témájához: jó-e, ha meghúzzuk határainkat, vagy le kell ezeket rombolnunk? A legjobb pályaműveket bemutatják a XV. Pszinapszis kiállításán, 2011 áprilisában.

Jelentkezni a [email protected] e-mail címen lehet, 2011. január 31-ig.

Magyarország egy napja

A TanárBlog 2011. május 27-én rendezi meg a  „Fényképezzük le Magyarország Egy Napját” nevű eseményt. A feladat egyszerű: május 27-én örökítsd meg, mit látsz magad körül, töltsd fel egy képmegosztóra, és minden fotóhoz fűzz rövid, egy-két mondatos történetet, magyarázatot.

Jelentkezni a pályázat Facebook-oldalán lehet.

Felvi

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el Felsőoktatás Székács Linda

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el

A magyar felsőoktatás-politika évről évre sikerként könyveli el, hogy nagyjából az elmúlt három évben jelentősen nőtt a magyar egyetemekre jelentkezők és felvettek száma. Arról viszont nincsenek statisztikák, hogy a felvettek közül végül ténylegesen hányan iratkoznak be és kezdik el a tanulmányaikat a magyar intézményekben. A meglévő adatok viszont azt mutatják; gyakran épp a legtehetségesebb diákok azok, akik nem itthon folytatják.