Így mentenék meg a bukott diákokat Közoktatás
Eduline

Így mentenék meg a bukott diákokat

Összesen ezeregyszáz diák felzárkóztatását kezdik meg Nógrád megyében, a bátonyterenyei kistérség tizennégy településén.

A szerdán kezdődő, a hátrányok és a szegénység csökkentését, a felzárkóztatást célzó projekt 2013. november 30-ig tart az ország egyik leghátrányosabb helyzetű kistérségében.  Sulyok Éva projektmenedzser a célok között sorolta fel az óvodai, iskolások hiányzások, illetve a bukások, lemorzsolódások csökkenését, és az óvodáztatás korábbi megkezdését. Utóbbi azért lényeges, mert a kistérségben jellemző, hogy a gyerekeket csak ötéves kortól küldik óvodába.

Bátonyterenyei iskola: több segítséget kapnak a diákok

A programban negyvenkilencen dolgoznak majd nyolc szakterületen, például szociális területen, valamint a sport, a közösségfejlesztés vagy az információs technológia területén.   Fontos a programban a szülők aktív szerepvállalása, de a szakemberek számára is kérdés még, hogy a családok mennyire lesznek nyitottak. 
   
Mátraterenye jánosaknai részén, Dorogházán és Márkházán közösségi házat működtetnek majd, tíz településen információs pontokat alakítanak ki tájékoztatási és tanácsadói szolgáltatással, számítógép-használattal. Ezek mellett Bátonyterenyén, Mátraterenyén és Mátraverebélyben négy "Biztos kezdet" gyerekházat hoznak létre, ezekben a gyerekek ötéves korig vehetnek igénybe különböző szolgáltatásokat, például fejlesztést vagy logopédiai ellátást.
   
A kétéves előkészítő munka során intézményi helyzetfelméréseket is készítettek. A következő három évben még kétszer végeznek hasonló felmérést, hogy mérjék a változásokat.

 MTI 

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni” Közoktatás Székács Linda

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni”

Bóják között szlalomozó, alagutakon átbújó macskák. Így is lehet irodalmat tanulni vagy épp kötelező olvasmányokból számot adni a Terápiás és Segítő Macskákért Alapítvány rendhagyó irodalomóráján. A tanulás így nem csak szórakoztató, de észrevétlen is lehet, és olyan gyerekek is bevonódnak az órákba, akik általában vagy nem szólalnak meg, vagy a zavaró viselkedésükről ismertek.