Botrányos matekpélda: hogyan találhatod ki Putyin gondolatait? Közoktatás
Eduline

Botrányos matekpélda: hogyan találhatod ki Putyin gondolatait?

Medvegyev orosz államfőnek ki kell számítania Putyin kormányfő gondolatait, különben repül posztjáról - ebben "összegezhető" egy számtanpélda, amelyet egy szentpétervári tanár tett fel az internetre, ám elég hamar megkérték, hogy vegye le.

A példa valós matematikai probléma és megoldható. A tanár a következőt írta: "Vlagymiri Putyin gondolatban kiválaszt 3 kétjegyű számot: a-t, b-t és c-t. Dmitrij Medvegyev szintén gondol 3 számra, X-re, Y-ra, Z-re, de ő meg is mondja őket Putyinnak. Putyin erre megszorozza a-t X-szel, b-t Y-nal, c-t Z-vel és összeadja a három szorzatot, a végeredményt (aX+bY+cZ) pedig feltárja Medvegyevnek, akinek ebből ki kell tudnia számolni Putyin eredeti számait, különben menesztik tisztségéből."
   
A feladvány Grigorij Csepicsev matematikatanárnak köszönhetően került a világhálóra. A tanár, miután a hatalom részéről nehezményezték a dolgot, azt mondta, hogy nem egyedül alkotta a feladatot, hanem kollégákkal közösen, és hogy a példát nem tanórán, hanem számtanszakkörében adta a diákoknak.
   
"Nincs semmi politika ebben a matematikai problémában. Egyszerűen csak érdekesebb megfogalmazásba került, hogy a tanulókat jobban érdekelje" - mondta a tanár. Csepicsev már levette a szakkör honlapjáról a példát, mint fogalmazott: "a hatóságok kérésére". Hogy pontosan kik kérték és mennyire nyomatékosan, arra nem tért ki. (A tanárt nem menesztették állásából - eddig.)
   
Sokan továbbra is Putyint tartják Oroszország leghatalmasabbjának, jóllehet az államfői jogkör sokkal szélesebb a miniszterelnökinél. Putyin 2000-től 2008-ig, két cikluson át volt elnök, további hosszabbítást nem engedett neki az alkotmány. Putyin így 2008-ban átengedte az elnökséget Medvegyevnek, ő pedig miniszterelnökként folytatta a Kremlben, ám már célozgatott rá, hogy 2012-ben újra indul az elnökválasztáson.

MTI

 

 

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni” Közoktatás Székács Linda

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni”

Bóják között szlalomozó, alagutakon átbújó macskák. Így is lehet irodalmat tanulni vagy épp kötelező olvasmányokból számot adni a Terápiás és Segítő Macskákért Alapítvány rendhagyó irodalomóráján. A tanulás így nem csak szórakoztató, de észrevétlen is lehet, és olyan gyerekek is bevonódnak az órákba, akik általában vagy nem szólalnak meg, vagy a zavaró viselkedésükről ismertek.