2010. július. 07. 11:13 Eduline Utolsó frissítés: 2010. július. 07. 10:23 Közoktatás

Napenergiával működtetnének óvodákat és iskolákat Debrecenben

Pályázatot nyújt be Debrecen önkormányzata nyolc óvoda és két általános iskola napelemes kiserőművel való felszerelésére; a 193 millió forintos beruházást sikeres pályázat esetén jövőre valósítanák meg.

 Varga László városfejlesztési főosztályvezető javaslattervezete szerint a Környezet és Energia Operatív Program (KEOP) keretében nyerhető el a projektre mintegy 115 millió forintnyi EU forrás. A nyolc önkormányzati fenntartású óvoda és két általános iskola energiaellátását tetőre szerelt napelemekkel oldanák meg. A fejlesztés egyben kísérleti jellegű is, hiszen az érintett tíz kisebb energiafogyasztású (évente 50 kWh alatti) intézménynél nyert tapasztalatokból kiindulva később a többi önkormányzati intézmény esetleges napenergia-alapú működtetését is meg lehet tervezni.

A beruházással az önkormányzat célja a költségcsökkentés mellett a megújulóenergia-ellátás, és ezen keresztül a szén-dioxid-kibocsátás csökkentése. A napelemes kiserőművek tervezésekor az volt a cél, hogy az általuk termelt villamos energia fedezni tudja az adott intézmény teljes fogyasztását. A rendszer költségeinek megtérülését hét évre becsüli az önkormányzat.

A debreceni önkormányzat környezetvédelmi bizottsága keddi ülésén egyhangúlag támogatta a fejlesztésről szóló határozati javaslatot, amelyet a városi közgyűlés csütörtöki ülésén fogadhatnak el.

mti

 

 

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt" Közoktatás Kurucz Tünde

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt"

Az SNI-s, BTMN-es diákok száma nő, sok gyerek nem iskolaéretten kezdi az elsőt, a gyermekotthonból érkezőket pedig szinte lehetetlen feladat a többiekkel együtt tanítani - mondja Judit (Nevét a kérésére megváltoztattuk – A Szerk.), aki 1994 óta dolgozik egy vidéki általános iskolában tanítóként, most már nyugdíjasként. Szerinte bár a mai gyerekek okosabbak, tájékozottabbak, de az önállósodásukat a felgyorsult élet és az okoseszközök háttérbe szorítják.