Rendkívüli tanévzárás Borsodban Közoktatás
Eduline

Rendkívüli tanévzárás Borsodban

Rendkívüli tanévzárás elrendelését kéri az árvízzel sújtott borsodi települések jegyzőitől Hoffmann Rózsa, a Nemzeti Erőforrás Minisztérium oktatásért felelős államtitkára.

Hoffmann Rózsa azzal a kéréssel fordul a jegyzőkhöz, hogy "rendkívüli szünet elrendelésével zárják le az idei tanévet azokban az oktatási intézményekben, ahol a tanítás ellehetetlenült, valamint ott, ahol az iskolába járó diákok meghatározó többsége a súlyosan veszélyeztetett településeken él, s az elmúlt napokban családjaikkal otthonaikból kitelepítések elszenvedőivé váltak" - áll a közleményben.

Mint írták, természeti katasztrófa esetén a jogszabályok lehetővé teszik, hogy az idő előtti tanévzárás ellenére a tanulók megkaphassák bizonyítványukat. Az elmaradt tananyag pótlásáról a szeptembertől kezdődő új tanévben az iskolák gondoskodnak. Az oktatási államtitkár és munkatársai kapcsolatot tartanak az érintett települések polgármestereivel, a térség országgyűlési képviselőjével és közreműködnek a szakszerű döntések meghozatalában - írták.

Hoffmann Rózsa egyúttal felkérte az Oktatási Hivatal észak-magyarországi regionális igazgatóságának vezetőjét, Ragályiné Hajdú Zsuzsát, hogy munkatársaival haladéktalanul mérjék fel, az intézkedés hány iskolát, hány gyermeket érint.

A kormány gondoskodik az elöntött településekről kitelepített mintegy ezer gyermek biztonságos elhelyezéséről - tartalmazza a közlemény. Hoffmann Rózsa oktatási és Soltész Miklós szociális államtitkár egyeztetéseket folytatott a Zánkai Gyermek és Ifjúsági Centrum vezetőjével, hogy az árvízkárosult gyerekek – tanári kísérettel – térítésmentesen pihenhessenek a Balatonnál.


mti

 

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni” Közoktatás Székács Linda

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni”

Bóják között szlalomozó, alagutakon átbújó macskák. Így is lehet irodalmat tanulni vagy épp kötelező olvasmányokból számot adni a Terápiás és Segítő Macskákért Alapítvány rendhagyó irodalomóráján. A tanulás így nem csak szórakoztató, de észrevétlen is lehet, és olyan gyerekek is bevonódnak az órákba, akik általában vagy nem szólalnak meg, vagy a zavaró viselkedésükről ismertek.