2009. december. 30. 11:36 Eduline Utolsó frissítés: 2009. december. 30. 11:38 Közoktatás

Milliárdos iskolafejlesztés Dunaföldváron

Iskolaépítés és iskolafelújítás kezdődött Dunaföldváron, Bölcskén és Madocsán az Új Magyarország Fejlesztési Terv keretében elnyert mintegy egymilliárd forint jóvoltából.

A Dunaföldvár-Bölcske-Madocsa Mikrotérségi Oktatási Nevelési Intézmény fejlesztése mindhárom település intézményeit érinti. Dunaföldvár polgármestere szerint korszakos jelentőségű mind a három település életében ez a beruházás, ami pénzben kifejezve is nagyon nagy érték. A teljes beruházás 1,1 milliárd forintba kerül. Ennek jelentős része - kevés híján egymilliárd forint - vissza nem térítendő támogatás, amelyet az Új Magyarország Fejlesztési Terv keretében a Dél-Dunántúli Operatív Programban nyertek el.

Az előkészítő munkákra két, két és fél év ment rá, a kivitelezés a tervek szerint bő egy évig tart majd. Az átadási határidő 2011. május 15-e.

Nagy Gáborné dunaföldvári polgármester szerint a mostani iskolájuk széttagolt, sok a korszerűtlen épület. A beruházás keretében 24 tantermes iskolát építenek, amelyhez tornacsarnok, illetve konyha-étterem is tartozik.

Bölcskén egy új szárnyat építenek, mely - kapcsolódva egy meglévő épületrészhez - 17 tanterem kialakítását eredményezi. Madocsán pedig egy emeletet építenek rá az alsó tagozatos iskola épületére, így itt is megszűnik az iskola széttagoltsága, egy helyre jár majd az alsó és felső tagozat. Gelencsérné Tolnai Klára, Madocsa polgármestere elmondta, hogy községükben egyre csökken a gyermeklétszám, csak a társulásnak köszönhető, hogy helyben maradt a nyolc osztály.


mti

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el Felsőoktatás Székács Linda

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el

A magyar felsőoktatás-politika évről évre sikerként könyveli el, hogy nagyjából az elmúlt három évben jelentősen nőtt a magyar egyetemekre jelentkezők és felvettek száma. Arról viszont nincsenek statisztikák, hogy a felvettek közül végül ténylegesen hányan iratkoznak be és kezdik el a tanulmányaikat a magyar intézményekben. A meglévő adatok viszont azt mutatják; gyakran épp a legtehetségesebb diákok azok, akik nem itthon folytatják.