400 milliós tankönyv-visszatérítést kaphatnak az iskolák Közoktatás
Edupress

400 milliós tankönyv-visszatérítést kaphatnak az iskolák

Átalakul a 2010/2011-es tanévtől a Nemzeti Tankönyvkiadó tankönyvterjesztési stratégiája. Jövőre már saját maga juttatja el kiadványait az iskolákba. Mivel így a tankönyv-kereskedelemben kialakult értékláncból kiesnek a terjesztői és kereskedői szereplők, az oktatási intézmények mintegy 400 millió forintos többletforráshoz juthatnak. A tankönyvek értékének hét százalékát utólag igényelhetik majd vissza az iskolák és költhetik el az oktatás színvonalának javítására, vagy az iskolai infrastruktúra fejlesztésére.

Az összesen csaknem félmilliárdos visszatérítést a megjelölt szempontok mentén szabadon költhetik el az intézmények. A pedagógusok jutalmazására, hiányzó taneszközök vásárlására, felújítások finanszírozására, a diákok számára szabadidős tevékenységre, vagy kirándulás szervezésére így egyaránt fordítható az összeg.

tankönyv2

A Nemzeti Tankönyvkiadó a döntés értelmében közvetlen kapcsolatot épít ki az iskolákkal, mellyel a tanárokhoz eljutó információk gyorsabb áramlását kívánja elérni. A kiadó emellett lehetővé akarja tenni, hogy a tanárok javaslatokat tehessenek a tankönyvek szerzőihez, szerkesztőihez.

"Ennek köszönhetően a tankönyvfejlesztés felgyorsul, a pedagógusok igényeinek évről-évre jobban megfelelő tankönyvek készülhetnek, rugalmasabb lehet a tankönyvellátás, egyszerűsödik és felgyorsul a rendelés folyamata, és minimálisra csökken a tankönyvhiány lehetősége" - fogalmazta meg közleményében a tankönyvkiadó. Az átállást országos tájékoztató körúttal kívánja megkönnyíteni a kiadó.

edupress

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt" Közoktatás Kurucz Tünde

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt"

Az SNI-s, BTMN-es diákok száma nő, sok gyerek nem iskolaéretten kezdi az elsőt, a gyermekotthonból érkezőket pedig szinte lehetetlen feladat a többiekkel együtt tanítani - mondja Judit (Nevét a kérésére megváltoztattuk – A Szerk.), aki 1994 óta dolgozik egy vidéki általános iskolában tanítóként, most már nyugdíjasként. Szerinte bár a mai gyerekek okosabbak, tájékozottabbak, de az önállósodásukat a felgyorsult élet és az okoseszközök háttérbe szorítják.