Főiskolások és egyetemisták a Hegyalja fesztiválon Közoktatás
Edupress

Főiskolások és egyetemisták a Hegyalja fesztiválon

A fesztiválok rendszeres látogatói lettek az egyetemisták és főiskolások, akik immár nem "csak" szórakoznak hanem dolgoznak is. A Hegyalja Fesztiválon is jelen vannak az intézmények és a felsőoktatási sajtó képviselői, akik a Magyar Egyetemi és Főiskolai Sajtó Egyesület szervezésében működnek közre a fesztivál kommunikációs munkájában. 38 kampusz lap, portál és egyetemi rádió képviselteti magát az ifjúsági fesztiválon - tudta meg az Edupress a szervezőktől.

Főiskolások és egyetemisták a Hegyalja fesztiválon
A Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola (BKF) hallgatói kiemelten vesznek részt a fesztivál kommunikációs munkájában, többek között blogolnak, fotóanyagot és online útikönyvet készítenek, melyet terveik szerint könyv formájában kiadnak. Koós Adrienn, a BKF marketing hallgatói team vezetője elmondta, a BKF csapata gyakornoki munkát végez a helyszínen, kérdőívet készítenek és piackutatást végeznek a diákok továbbtanulási szokásairól, kommunikációs képzéséről, a főiskola ismertségéről, amelyet a fesztivált követően maguk dolgoznak fel, elemeznek. "Ez része és legjobb módja az elméleti tananyag valós élethelyzetbe való átültetésének. A hat fős csapatban gazdasági és menedzsment, kommunikációs és médiatudomány, továbbá kereskedelem és médiaszakos hallgatók is részt vesznek. Természetesen a napi munka után alkalom adódik a bulizásra is" 

Az E-misszió sátrában, a Média Sziget olvasósarkában is a BKF-es diákok várják a pihenni és olvasni vágyókat, kényelmes kanapékkal minden nap reggel tíztől délután hatig, sok hasznos információval, játékokkal és nyereményekkel. A fesztiválok állandó hangulatfelelősei a gödöllői Szent István Egyetem médiamunkásai, a Lesz Rádiósok egész napos műsort sugároznak a fesztivál kempingben riportokkal, zenékkel így az otthon maradók online is hallgathatják a helyszíni adást.

Megérdemelt jutalomként pedig az idei zöld gerilla kampány, a ZéróCO2 nyertesei, a legnagyobb főiskolai kertészcsapat, Modern Üzleti Tudományok Főiskolájának Füvek Népe elnevezésű csapata is bulizik a fesztiválon - tájékoztattak a szervezők.

Az idei fesztiválokon érdemes mindenkinek nyitott szemmel és füllel járni, forgatni és fotózni, hisz a reklámszakma kedvelt rendezvényének, a Reklámzabálók Éjszakája kreatív pályázatának - az Ifjú Pengének - témája a hazai fesztiválok, és a fesztiválozás eszméjének népszerűsítése. A tizedik Hegyalja Fesztivál rekordlátogatottsággal indult, már az első nap 15 ezer látogatót számláltak a rendezők. 2004 óta először területbővítésre volt szükség, ezért a szervezők megnyitották a pótkempinget pótlását is, így a rendezvény területe 17 hektárra bővült.Idén a rendezők még nagyobb hangsúlyt fektettek a környezettudatosságra, remélve, hogy ők is megkapják a Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium zöldfesztivál minősítését.

www.edupress.hu
Akár 200 ezer forint is elmehet egy négynapos fesztiválon Campus life Rodler Lili

Akár 200 ezer forint is elmehet egy négynapos fesztiválon

Átlagosan 70-80 ezer forintot költenek a diákok egy nyári fesztiválon, de szállással együtt a költségek akár a 200 ezer forintot is elérhetik. Nem reprezentatív felmérésünkben több mint harmincan meséltek arról, hova készül idén bulizni, mennyit szán rá, mi alapján választja ki a kedvenc nyári fesztiválját.