HR szakértők véleményét kérdezték a pályakezdő diplomásokról Közoktatás
Edupress

HR szakértők véleményét kérdezték a pályakezdő diplomásokról

"Diplomás pályakezdők a versenyszektorban 2008" címmel végzett kutatást az Educatio Nonprofit Kft. és a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara Gazdaság- és Vállalkozáselemző Intézete a diplomás pályakövetés előkészítésének részeként. A kutatás során felmérték a munkaerőpiac, ezen belül is a HR szakértők véleményét arról, hogy a munkáltatók milyen tudást, képességeket várnak el a majdani munkavállalóktól és gyakran mit kapnak helyette.

HR szakértők véleményét kérdezték a pályakezdő diplomásokról
Az interjúkból egyértelműen kiderül, hogy a munkaerőpiacon azok a pályakezdők vannak előnyben, akik tanulmányaik során gyakorlatot is szereztek, esetleg bedolgozták magukat egy céghez. Ők csak akkor kliensei a HR-cégeknek, ha valamilyen okból mégsem helyezkedtek el annál a vállalatnál, amelynél korábban gyakornokként dolgoztak. 

A közvetítő cégek és maguk a munkáltatók is a jelöltek szakmai hozzáértésén túl nagy figyelmet fordítanak a már megszerzett tapasztalatokra és a személyes, illetve társas kompetenciák meglétére. A megkérdezett vállalatvezetők elsősorban precizitást, önálló munkavégzést, tanulékonyságot, nagy munkabírást és számítógépes ismereteket várnak el a pályakezdőktől. 

A vizsgált tizennyolc készség és ismeret közül a frissdiplomások egyedül a társadalmi kérdésekben való jártasság esetében teljesítenek jobban, mint ahogyan az elvárható lenne. A legnagyobb hiányosságok az önálló munkavégzés, illetve a szakmai gyakorlati felkészültség terén vannak. Azonban ez utóbbival kapcsolatban a HR szakértők nem a pályakezdőket, hanem a képzést tartják felelősnek. A tapasztalatok továbbá azt mutatják, hogy a vállalatok gyakran tesznek különbséget két felsőoktatási intézmény diplomája között, gyakran szelektálhatnak a pályakezdők munkájának színvonalával kapcsolatos tapasztalataik alapján. 

www.edupress.hu
„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni” Közoktatás Székács Linda

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni”

Bóják között szlalomozó, alagutakon átbújó macskák. Így is lehet irodalmat tanulni vagy épp kötelező olvasmányokból számot adni a Terápiás és Segítő Macskákért Alapítvány rendhagyó irodalomóráján. A tanulás így nem csak szórakoztató, de észrevétlen is lehet, és olyan gyerekek is bevonódnak az órákba, akik általában vagy nem szólalnak meg, vagy a zavaró viselkedésükről ismertek.