Megtalálták az év legjobb szakdolgozatait Közoktatás
Edupress

Megtalálták az év legjobb szakdolgozatait

A Magyar Tudományos Akadémia Modern Filológiai Társasága idén először hirdetett versenyt az év szakdolgozata címmel. A társaság azoknak a végzett vagy végzős hallgatóknak a jelentkezését várta, akik legfeljebb két éve, 2007-ben védték meg szakdolgozatukat nyelvtudomány, irodalomtudomány vagy kommunikáció- és médiatudomány témakörben.

A Modern Filológiai Társaság az év legjobb szakdolgozatát díjazta
A beérkezett majdnem 160 dolgozatot a Modern Filológiai Szemle szerkesztőbizottsága, a szakterület elismert szakemberei bírálták. A díjakat a társaság éves konferenciáján, az Eötvös Loránd Tudományegyetem Gólyavárában, június 24-én adta át dr. Nyomárkay István, a Társaság elnöke és a Modern Filológiai Szemle szerkesztői, Pál Dániel Levente és Veszelszki Ágnes.

A díjazottak:

Nyelvészet kategóriában Borbély Angéla: Orosz-lengyel lexikai párhuzamok című dolgozata nyert, a hallgató a Pécsi Tudományegyetemen írta a munkáját. Irodalom kategóriában Zsigmond Adél: "a méreg az mandulaízű" - A nézőpontiság kérdése és következményei a gyermeki gondolkodást érvényesítő kortárs magyar családregényekbe című munkája lett az első, ő a Babeş-Bolyai Tudományegyetem diákja volt. A kommunikációtudomány témakörben pedig Havasmezői Gergely: A Vörös Ujság - Egy kommunista lap a Népköztársaságban és a Tanácsköztársaságban címmel írt munkája nyert.

A díjazott munkák hamarosan megjelennek a Társaság folyóiratában, a Modern Filológiai Szemlében

edupress
Az Egyesült Királyságban vagy az USA-ban jobb egyetemre járni? Felsőoktatás Vendégszerző

Az Egyesült Királyságban vagy az USA-ban jobb egyetemre járni?

Sokan álmodoznak arról, hogy külföldön tanuljanak, de amikor választani kell a brit és az amerikai egyetemek között, könnyű elveszni. Mindkét rendszer világszínvonalú, mégis másképp működik: eltér a tanórák felépítése, a felvételi folyamata, a közösségi élet és a mindennapok ritmusa. Ritli Zsanett írása, aki a University of St. Andrews alumnájaként és jelenlegi Fulbright-ösztöndíjas NYU hallgatóként mindkét felsőoktatási rendszerben első kézből szerzett tapasztalatot.