Szövegértésben kilenc ponttal haladta meg a nyolcadik évfolyamon tanuló diákok teljesítménye az átlagot, ezzel pedig az eddigi legjobb eredményt érték el a nebulók - olvasható az oktatási tárca honlapján közzétett felmérésből, mely azonban arra is rávilágít, hogy bár a nyolcadikosok körében valamelyest javult, a tízedikeseknél azonban romlott a matematikai és szövegértési kompetenciák mértéke az előző évhez képest.

A felmérésből kiderül az is, hogy a 10. évfolyamon tanuló szakiskolások lemaradása kimagaslóan nagy, míg a szerkezetváltó - hat, illetve nyolc osztályos - gimnáziumba járók jelentős előnyre tettek szert az átlaghoz képest: tízedik évfolyamon a matematika és a szövegértés területén a négy évfolyamos gimnáziumokhoz viszonyítva 50, illetve 30, a szakközépiskolásokhoz képest 92, valamint 104 pontos különbség tapasztalható.(Forrás: Inforadio.hu)
(www.edupress.hu)