Javuló teljesítmény nyolcadikban, romló tízedikben Közoktatás
Edupress

Javuló teljesítmény nyolcadikban, romló tízedikben

Szövegértésben kilenc ponttal haladta meg a nyolcadik évfolyamon tanuló diákok teljesítménye az átlagot, ezzel pedig az eddigi legjobb eredményt érték el a nebulók - olvasható az oktatási tárca honlapján közzétett felmérésből, mely azonban arra is rávilágít, hogy bár a nyolcadikosok körében valamelyest javult, a tízedikeseknél azonban romlott a matematikai és szövegértési kompetenciák mértéke az előző évhez képest.

Javuló teljesítmény nyolcadikban, romló tízedikben
A nyolcadik évfolyamon matematikánál 6, a szövegértésnél pedig 9 ponttal teljesítettek az átlag felett a diákok, a tízedikeseknél azonban 9-9 ponttal csökkentek a kompetenciák értékei a tavalyi évhez viszonyítva. Az eredményekből egyben kiderül, a legjobban a nyugat-dunántúli fiatalok teljesítettek, a lemaradás pedig főként Észak-Magyarországot és Észak-Alföldet érinti. Különbségeket azonban az egyes településtípusok között is felfedeztek a szakemberek: hatodikban és nyolcadikban matematikából 53-57, szövegértésből 59-62 pontnyi az eltérés.

A felmérésből kiderül az is, hogy a 10. évfolyamon tanuló szakiskolások lemaradása kimagaslóan nagy, míg a szerkezetváltó - hat, illetve nyolc osztályos - gimnáziumba járók jelentős előnyre tettek szert az átlaghoz képest: tízedik évfolyamon a matematika és a szövegértés területén a négy évfolyamos gimnáziumokhoz viszonyítva 50, illetve 30, a szakközépiskolásokhoz képest 92, valamint 104 pontos különbség tapasztalható.(Forrás: Inforadio.hu)

(www.edupress.hu)
„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni” Közoktatás Székács Linda

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni”

Bóják között szlalomozó, alagutakon átbújó macskák. Így is lehet irodalmat tanulni vagy épp kötelező olvasmányokból számot adni a Terápiás és Segítő Macskákért Alapítvány rendhagyó irodalomóráján. A tanulás így nem csak szórakoztató, de észrevétlen is lehet, és olyan gyerekek is bevonódnak az órákba, akik általában vagy nem szólalnak meg, vagy a zavaró viselkedésükről ismertek.