A legtöbb magyar fiatal társadalmilag érzékeny
Több mint 8500 közép-kelet-európai fiatal vett részt márciusban a Dream Foundation által szervezett karrier orientációs felmérésen.
A teszt célja az volt, hogy segítsünk a fiataloknak saját személyiségük és érdeklődésük alaposabb megismerésében, hogy átgondoltabb döntést hozhassanak a továbbtanulás és pályaválasztás során.
A karrier orientációs teszt John Holland személyiség típusain alapul (szociális, intellektuális, hagyományos, művészi, realista és vállalkozó típus). A teszt eredményeként nem csak a személyiség típust, hanem az adott típushoz illő tevékenységeket és tipikus foglalkozásokat is felsoroltuk.
A legtöbb tesztet Romániában (több mint 1300), illetve Litvániában (körülbelül 1000) töltötték ki.
Az összesen 8500 résztvevő között a művész típus volt a legelterjedtebb, ezt pedig a szociális, majd a vállalkozó típus követte. Az intellektuális és hagyományos típus kevesebbszer fordult elő, és a realista típus volt a legkevésbé jellemző.
A magyar fiatalok között viszont más tendencia érvényesült. Nálunk a szociális, avagy társadalmilag érzékeny fiatalból van a legtöbb, ezt pedig a művészi típus követi.
A karrier orientációs teszt még mindig kitölthető az alapítvány honlapján.